זמן בדק בית – מצא את הליקויים הנסתרים

מהו בדק בית?
בדיקה מקיפה של המבנה על ידי מהנדס במטרה לאתר ליקויי בנייה ובטיחות. בדיקת רטיבות בקירות או איתור כתמי עובש אינם מספיקים ואינם מהווים בדיקת בדק בית מקיפה. בדיקה מקצועית היא כזו אשר מתבצעת באמצעות ציוד הנדסי מקצועי.בסופו של התהליך יוצג דו"ח מפורט. חשוב לציין כי הבדיקה אינה פוגעת בפרטיות הדיירים. הבודקים אינם באים במגע עם חפצים אישיים. הבדיקה מתמקדת במצב המבנה. יש לציין כי בעת ביצוע הבדיקה לא ניתן לחזות בעיות עתידיות במערכת הביוב והחשמל.
במהלך הבדיקה ייבדקו גג הבית, מערכת המיזוג, דודי שמש וחשמל, מערכת האינסטלציה, מערכת החשמל, מצב הקירות, איטום, חוזק המבנה, רטיבות, ריצוף ועוד. המומחה בודק תופעות בלאי של המבנה וליקויים בבנייה של הקבלן. בעיות נפוצות אשר מתגלות במהלך הבדיקה הן בעיות אטימות גגות, חריצים וסדקים ביסודות, ליקויי בניה ובטיחות במערכת החשמל וסימני רטיבות אשר מעידים על תחילתה של בעיה.
מתי כדאי לבצע בדיקה?
נהוג לבצע בדיקת בדק בית לפני רכישת בית חדש מקבלן או בית יד שנייה. רכישת בית היא צעד משמעותי הכרוך בעלויות גבוהות. על כן, מומלץ לבדוק בעזרת איש מקצוע את טיב הבנייה ומצב המבנה. בעת רכישת בית יד שנייה חשוב לבחון את מצב המבנה, רכישה ללא בדיקה מקצועית מהווה קניית חתול בשק. גם בעת רכישת דירה חדשה לחלוטין מקבלן כדאי לבצע בדיקה מקיפה ולא לסמוך על הקבלן בעיניים עצומות. זיהוי ליקויים טרם כניסת הדיירים לבית מאפשרת דרישה מיידית מהקבלן לתיקון הנזק.
בדיקת בטיחות הבית
תאונות רבות מתרחשות מידיי שנה בתוך הבית. לדיירים המתגוררים בבית מאוד ישן או עתידים לרכוש בית ישן מומלץ לבצע בדיקת בדק בית וביקורת מבנים תקופתית. חוזק המבנה לא תמיד עומד במבחן השנים ויש לבצע פעולות תחזוקה וחיזוק. הארקה למערכת החשמל חשובה להגנה מפני התחשמלות. חלונות ודלתות אשר אינם נפתחים או נסגרים כראוי עשויים להצביע על בעיות מבנה אשר עלולות להביא לקריסת המבנה. בדיקת בדק בית מסייעת בהבטחת בטיחותם של בני הבית ואיתוי ליקויים בשלבי התפתחות מוקדמים, דבר אשר עשוי לחסוך הוצאות כספיות גדולות בעתיד.

כתיבת תגובה