חוויית ההריון והלידה

חווית ההריון והלידה היא חוויה שמבחינה תרבותית מובנית כחוויה מעצימה ונשית. נשים רבות ממשיכות לתור בתוך נפשן אחרי האיכות של חוויה זו, גם כשהמציאות מדגימה להן משהו אחר לחלוטין.

חווית ההריון והלידה מזמנת מפגשים שונים של האשה עם עצמה בקונטקסט של מפגשים מסוג אחר עם המערכת הרפואית והחברתית שסביבה. ישנן נשים שחוות זאת כחוויה ייחודית, ולעומתן נשים שסובלות במהלך התהליך הזה. על שום מה נוצר סבל בזמן ההריון או הלידה?

ראשית כל, האשה עוברת שינויים משמעותיים בגופה, דבר שיכול ליצור תחושה של חרדה, אשמה או פחד מהלא נודע. נשים שחוששות מהליכים רפואיים עלולות גם לפתח כל מיני מחשבות על רשלנות רפואית בהריון או רשלנות רפואית בלידה ולסבול רבות סביב המחשבות אודות ההליכים הרפואיים השונים והאפשרות ל רשלנות רפואית .

שנית כל, תהליך ההריון אמור להוביל ללידת ילד, והמחשבה על כך מעוררת את הנשים לחשוב על האמהות העתידית שלהן, על השינוי שיהיה בחייהן מרגע כניסת התינוק. אם כי ההריונות במידה רבה רצויים בשלב ההתחלתי, מידת ההבנה לגבי השינוי בחיים שיתחולל לאחר לידת התינוק אינה רבה, כי אם מתפתחת לאורך תהליך ההריון. במידה ולאשה אין מספיק תמיכה מסביבתה, היא עלולה להכנס להריון לאחר הלידה, ואף לדחות את תינוקה שנולד.

לכן חשוב להיות מאוד רגישים לצרכיה של אשה בהריון ואם לעתיד, ולאפשר לה שיח אמיתי לגבי החששות שלה הן מהפן הרפואי והן מהפן הרגשי.

כתיבת תגובה