חוזה פתוח וחוזה סגור לליסינג

סוגים של ליסינג לרכב – רק אחד נכון

ישנם שני סוגים של של ליסינג לרכב – תוודא שאתה מקבל את האחד הנכון

2 הסוגים הם : סוף סגור וסוף פתוח

יש הבדל גדול בין שני הסוגים ואתה צריך להבין את ההבדל לפני שאתה חותם על החוזה חכירת רכב , התקנות הפדרליות מחייבות שלא משנה מהו סוג החוזה פתוח או סגור, בחוזה צריך להיות מצויין בבירור סוג החוזה.
אנשי מכירות, סוחרים בדרך כלל אין להם את ההבנה הזו ברמה של השוכרים ולכן אל תשאל כיוון שהתשובה שתקבל זה מה שאותו סוכן יחשוב שאתה רוצה לשמוע, קרא את הטופס של החוזה בעצמך. 

ליסינג – חוזה סגור

סוג זה של חוזה חכירה נקרא גם לעיתים "טיול פרידה " וכיום סוג זה הוא הנפוץ ביותר עבור שירותי ליסינג היום אצל הצרכנים,בחוזה זה יש לך אפשרות להחזיר את הרכב בתחום החוזה ולשלם לחברת הליסינג על פגיעה מוגזמת או חיובים על קילומטראז.חוזה סגור מבוסס על הרעיון כי מספר הקילומטרים שאתה נוהג מדי שנה צפויה למדי (12,000 קילומטרים בשנה טיפוסית), ושהרכב לא יהיה מונע בתנאים קשים או התעללות , וכי הערך של הרכב שלך בסוף החכירה די צפוי.

בזמן שאתה "משתמש בשירותי ליסינג לרכב, חברת החכירה מבצעת הערכה על ערך השייר על הרכב המבוססת על תוחלת,מספר קילומטרים שהאוטו ייסע, במידה והערך של הרכב יהיה נמוך יותר ממה שחברה העריכה ה"מכה הפיננסית" היא על החברה ולא עליך כשוכר.מצד שני אם ערך השייר על הרכב הוא גבוה יותר ממה שהוערך עלידי חברת הליסינג ויש לך אפשרות לבצע רכישה לרכב מומלץ לקנות את הרכב ולהמשיך לנסוע בו או למכור ולהרוויח , זה קורה לעיתים קרובות.

ליסינג – חוזה פתוח

בסוג זה של חוזה משתמשעים בעיקר בליסינג לעסקים , מסחרי, במקרה כזה השוכר, לא חברת הליסינג לוקחת את כל הסיכונים הפיננסיים וזה לא כל כך בעיה של העסק , העלות ניתנת להוצאה, קילומטראז' שנתי על החוזה העסקי הוא בדרך כלל הרבה יותר וצפוי פחות מ 12,000 ק"מ בממוצע על כל שנת ההשכרה. בשנה שאתה משתמש בשירות זה , אתה אחראי על התשלום על כל הפרש בין שווי השכירות לקצה המשוער(שייר)לבין שווי השוק בפועל בסוף השכירות,זה יכול להגיע לכדי סכום משמעותתי של כסף , אם שווי השוק של הרכב ירד או נסע מרחק רב יותר מהצפוי, לעיתים קרובות, זה יכול להגדיל באופן משמעותי את סכום התשלום החודשי.

כתיבת תגובה