חופשה קצרה או ארוכה?

ישנם מגוון דילים וחבילות נופש ליעדים שונים בעולם. חברות תיירות ישראליות מציעות מגוון חבילות למגוון יעדים בעולם בין אם חבילות נופש הכוללות מלון וטיסות, טיולים מאורגנים למגוון יעדים ואילו אפשרות לבחור טיסות לחוד ומלונות לחוד. סוגי החופשות משתנים לא רק בהתאם ליעד עצמו אלא גם בהתאם לאופי הטיול בו מעוניין הנופש. ישראלים אשר מעוניינים בנופש בשביל להירגע על שפת הבריכה ולנוח, יעדיפו לחפש אחר חבילות נופש ליעדים כמו יוון, קפריסין או בולגריה אשר מציעות מלון וטיסות. ישראלים אחרים יעדיפו טיולים מאורגנים למגוון יעדים ואילו צעירים יותר דווקא יתכננו טיול אתגרי למשך זמן ממושך.

ישנם אנשים אשר יתלבטו בין חופשה באילת או חופשה ביוון לדוגמה. בדרך כלל, החופשות הקצרות פופולריות בקרב הישראלים כיוון שהן ממצות, זמינות וזולות. אחרים דווקא יעדיפו לטייל בחוץ לארץ ולבקר באתרים שונים ולשמוע על ההיסטוריה של מקומות אלה ולכן יעדיפו להזמין טיול מאורגן לאיטליה או למדינה אחרת רצויה. בטיול מאורגן אין צורך לתכנן את המסלול ולהיסחב בתחבורה ציבורית. בטיולים אלה יש אוטובוס צמוד ומדריך שמלווה את התיירים לאורך כל הטיול, מסביר להם על האתרים והמקומות השונים אותם הם זוכים לראות במהלך הטיול. טיולים אלה ניתן להשיג במחירים זולים ובנוסף הם גם חוסכים את התשלום בעבור כניסה לאתרים או תשלום עבור סיור עם מדריך מקומי באתר. טיולים מאורגנים בדרך כלל ימשכו כמה ימים עד שלושה שבועות, תלוי ביעד המבוקש ומספר המקומות אליהם מגיעים. טיול מאורגן לתאילנד לדוגמה, לרוב יארך שבועיים.

סוג של טיול נוסף הוא טיול אשר כולל ספורט אתגרי, טיפוסים והליכה באתרים מיועדים. לטיולים אלה לרוב יוצאים חבר'ה צעירים. אותם צעירים מזמינים כרטיסי טיסה והוסטלים על בסיס המסלול של הטיול אותו הם מתכננים. טיולים אלה לרוב מתקיימים זמן ממושך ולפעמים גם כמה חודשים. אותם צעירים לא ייקחו טיול מאורגן שכן האופי של טיול מאורגן שונה מאוד מאופי הטיול אותו הם מעוניינים לעשות. כמובן שגם העלות תשתנה בהתאם למשך הזמן בו ישהו ובאיזה בתי מלון או הוסטלים יבחרו.