חינה תימנית – יפה וססגונית

בעדות שונות חוגגים את טקס החינה באופנים שונים- עדה עדה ומסורתה. לבד מפרידה, מגלם בחובו טקס זה גם התחלה חדשה- מעבר ממעמד של רווקה  למעמד של נשואה. אשת איש. הטקס מבטא מסורת בת שנים. כל המשתתפים בו לוקחים חלק פעיל, לבושים בבגדים מיוחדים, מגישים ואוכלים מאכלים מיוחדים, שרים שירים, יוצאים בריקודים.

מאחר שהטקס כרוך בהחלפת תלבושות אחדות במהלכו, מן הסתם עשויה הכלה המיועדת להיזקק למקור לאספקת מערכות הלבוש. אתם מוזמנים, הזוג המאורס והוריהם, להתוודע אל מגוון התלבושות המוצעות לכם. חינה תימנית נערכת ברוב פאר. יש מי שחוגגים חינה מרוקאית . אף שקיימים הבדלים קטנים בצורה ובאופן שבו נערך הטקס- המשמעות הבסיסית הגלומה בו, אחת היא.

המסורת העשירה של יהדות תימן

על מנת לערוך טקס חינה תימנית כהלכתה וכמסורתה הכלה בפרט והאורחים בכלל עשויים להיזקק לשירות השכרת תלבושות לחינה מרוקאית, תימנית וכן הלאה. יוצאי תימן ודאי מכירים את שורש המסורת, לפיה אורכים טקסי הנישואין במשך 12 יום, שאותם חוגגים במשתאות ובהילולות. מדובר, בעצם, בטקס חינה מתמשך, מתגלגל.

חשוב לציין, כי טקס החינה התימני מתאפיין לא רק במלבוש ססגוני אלא גם בקישוט הבית בבדים אותנטיים, באביזרים דקורטיביים שונים, כגון כדים מקושטים וכמובן- בדברי מתיקה נוטפי דבש, אות וסימן וביטוי לאיחולים הרבים לחתן ולכלה שחייהם יהיו דבש.

חינה תימנית מציגה כלה  לבושה בלבוש ססגוני ועדויה תכשיטים רבים, מחרוזות, שרשראות, פעמונים ועוד. בחינה באה לידי ביטוי המשמעות העמוקה  הגלומה בשינוי מעמדה של הכלה  מרווקה לנשואה. השתתפות המשפחה המורחבת בטקס מבטאת את חשיבות התמיכה שלה זוכה הכלה ואת התפקיד שאמורה  למלא המשפחה במהלך חייו של הזוג.

על מנת לחגוג את טקס החינה  התימנית באופן מכובד ומרשים, אתם מוזמנים להתוודע אל חברה  המאומנת ומיומנת בהפקת טקסי חינה לעדות  השונות בכלל ולעדה התימנית בפרט.  בשיחת היכרות יוכלו נציגיה המקצועיים של החברה להתוודע אל הרצונות ואל הציפיות שלכם מטקס זה ולציג בפניכם את תכנית ההפקה המקצועית והמוקפדת שלו.

יש מי שמשקיעים בטקס זה זמן ומאמץ לא פחות גדולים ורבים מאשר באלה המושקעים בחתונה. אם אתם רוצים להפוך את הטקס  לחוויה משמעותית ובלתי נשכחת, זה המקום וזה הזמן לפעול. בהצלחה!