חמאם טורקי – הנאה רותחת

חמאם טורקי – הנאה רותחת
למרות ש להזכיר אחר טורקיה בימים הללו זה בוודאי אינו עניין בטיחותי ביותר, אולם עם כל המתיחות, יש עניין בודד נהדר שהגיע משכנתנו הגדולה ואי אפשר ליטול ממנה – החמאם הטורקי. חפצים לשמוע מעט על גבי העבר של התענוג? לדעת מקרוב אחר הסוגים המעניינים של חמאם טורקי? לדעת איך ניתן להפוך אחר החוויה למושלמת? הכל בשורות הבאות.

המונח " חמאם טורקי " משמעו מתחם מרחץ לח, ש נפוץ בארצות המזרח התיכון, בצפון אפריקה ובערים מגוונות בכדור הארץ עם ריכוז אוכלוסייה טורקי רחב. מקור סיווגו כטורקי נולד מהאימפריה העותומאנית, אבל ממילותיהם של אזרחי טורקיה ומדינות ערב, קרוי החלל בית מרחץ לח, ללא שיוך למדינה או לחילופין דת. בבסיסו שימש החמאם למקום מפגש סוציאלי, מופרד בין גברים ונשים, ואשר הכינוי שלו נקשר בשיתוף אירועים חברתיים מגוונים, לרבות חתונות, אירועי חג וכדומה. 3 שלבי השהייה בחמאם כללו שהייה בחדר הלח והחם, רחצה במים וסבון ושהייה חוזרת, הפעם בחדר קריר ונעים.

במאה ה-19 נהיה "תור הזהב" של החמאם הטורקי, שהחל לרקום כיוונים שונים ותוספות נפלאות כמו עיסוי, וסיפור נפלאותיו התפרש למדינות מגוונות כגון אוסטרליה, קנדה וארצות הברית, שם נחל הצלחה רבה והפך לחלק משמעותי מתרבות הפנאי וההנאה. על אף שנכון להיום יתאפשר לכם למצוא המון בתי חמאם טורקי ברחבי המדינה שבנויים בצורות כהנה וכהנה, בעיקרון הצורה האמיתית של המבנה העיקרי – החדר החם – הייתה כיפה, ובצידי המבנה חלונות ותריסים לא גדולים ש נתנו לאלומת אור קטנה להיכנס למבנה. בחדר החם התקינו ברזים והוצבו דליים לא גדולים לקירור הגוף. בחדר הקטן – הקריר – נהוג להפיק הנאה מעיסוי טורקי אותנטי (עוצמתי ודינאמי).

בארץ ישראל נעשה החמאם הטורקי להצלחה כבר החל מ משנות הופעתו הראשונות, טרם כשלושים שנה. בזמננו אנו נותנים המון מכוני ספא – מהצפון ועד לדרום, בכרמל ובערבה, בעיר ובכפר – אתרי חמאם טורקי נפלאים עם מגוון רחב של טיפולים, עיסויים, מסאג'ים ופינוקים אחרים. מומחים מאשרים ש שהייה בתדירות של 2 פעמים – 3 במשך שבוע בחמאם טורקי, מסייעת ברבדים רבים לשיפור ושימור הבריאות, מעבר הדם, פתרון יעיל ל כאבים קיימים ושרירים תפוסים וכו'.

איננו חייבים לאהוב את טורקיה. אי אפשר שלא לאהוב חמאם טורקי. תיהנו!

כתיבת תגובה