חשיבותה של חומצה פולית (לא רק לנשים בהיריון)

ניתן למצוא מחקרים שונים שאומרים שלנשים בהיריון אסור לעשן סיגריות, לעשן סמים, לשתות אלכוהול ועוד שלל דברים שיכולים לפגוע בהן או בעובר. מצד שני, אנחנו יודעים שגם לאדם הממוצע או לכל אישה אחרת שאינה בהיריון לא מומלץ לשתות אלכוהול או לעשן. כך גם לגבי החומצה הפולית, רק באופן ההפוך כמובן.

חומצה פולית ושאר תוספים

כרגיל, העולם שלנו עובד על פי טרנדים, והטרנד החדש הוא חומצה פולית בהריון. המחקרים גילו שנשים שלקחו חומצה פולית לפני הריון ובאופן קבוע הפחיתו את הסיכויים להופעת מומים בעובר – אז מה זה אומר עלינו כבני אדם והאם כדאי גם לנו לקחת את החומצה הפולית?

החומצה הפולית מצטרפת אל שאר התוספים שממליצים לנו לקחת, כמו וויטמין סי, וויטמין די, מגנזיום ועוד שאר תוספים שניתן לקבל מן המזון או בריכוזים גבוהים יותר בעזרת תוספי תזונה. אז מדוע כדאי לשים לב דווקא אליה?

מה זה חומצה פולית

חומצה פולית היא בעצם ויטמין בי 9, והיא חיונית לגוף בדיוק כמו שאר הוויטמינים האחרים, ובמקרים כאלו ואחרים אפילו יותר. החומצה הפולית אחראית על ייצור ושכפול תאי הדי אן איי שלנו, ומכאן החשיבות הרבה להתפתחות התקינה של העוברים.

הוויטמין הזה חשוב גם במשך כל חייו של האדם הממוצע, בדיוק מהסיבה הזו. אנו לא מפסיקים להתפתח, לא מספיקים להתחדש ולייצר תאים חדשים. ובשביל שהפעילות התקינה של הגוף תתבצע, החומצה הפולית חיונית לביצוע התהליכים השונים ולמניעת מחלות כאלו ואחרות שנובעות מבעיות גנטיות וכדומה.

היכן ניתן להשיג את זה

חומצה פולית במזון, או ויטמין בי 9, ניתן להשיג במגוון מאכלים, כמו דגני הבוקר אותם אנחנו יכולים לצרוך באופן קבוע בארוחת הבוקר הכל כך חשובה, בירקות כמו אפונה, תרד, לפת ושאר קטניות ובנוסף גם פירות או ירקות כאלו ואחרים.

מעבר לזה, ניתן למצוא את החומצה הפולית בריכוזים גבוהים יותר בתוספי מזון כאלו ואחרים, אשר ניתנים לרכישה ברשתות הפארם ובבתי מרקחת אשר מוכרים תוספי מזון. לפני הרכישה עדיף לגשת אל הרוקח או רופא המשפחה ולהתייעץ לגבי המינון.

חשוב לשמור על מינון

גם כאן יש הסתייגויות, ולא משנה כמה הוויטמינים חיוניים לנו, אנחנו לא צריכים רק אותם אלא צריכים לשמור על מסגרת קבועה אותה אנחנו לא עוברים ולא צורכים יותר מדי חומצה פולית אל תוך הגוף. ישנם מחקרים שמעידים כי שימוש מופרז בוויטמין זה יכול לפגוע בבריאות ועל כן חשוב לבדוק לעומק את הכמות אותה אתם רוצים לקחת.

המאמר באדיבות פורטל הבריאות "בריאות טובה": לקריאת מידע נוסף על חומצה פולית

כתיבת תגובה