טיולים בגליל לצעירים

הגליל הוא אחד המקומות הכי מיוחדים בארץ, ובעבור הרבה צעירים שכבר מזמן סיימו את הלימודים, הוא מעלה זיכרונות מתוקים מ 12 שנות הלימוד שלהם, החל מהיסודי ועד התיכון, שכן הגליל היה היעד המועדף על בתי הספר לקחת אליו את התלמידים לטיול.

אבל הגליל הוא לא פאסה, והוא עדיין מככב בכל בית ספר בישראל. אבל לעומת הזמנים של פעם, היום יש בתי ספר שלא רוצים לשעמם את התלמידים שלהם עם טיולים חסרי פעילות, והם מארגנים להם טיולי ג'יפים בגליל העליון בשילוב עם הליכה רגלית במסלולים המיוחדים.

בתי ספר אומנם צריכים לבטח היטב את הילדים אם הם רוצים לתת להם את העונג לעשות טיולי ג'יפים בצפון או אטרקציה אחרת, אבל בתי ספר שיש להם תקציב גדול יכולים לתת לתלמידים שלהם חוויות מיוחדות באמת.

טיולי ג'יפים בגליל ושאר אטרקציות הם לא רק נחלת בתי הספר שיש להם את התקציב לכך. אנחנו אולי מתגעגעים מאוד לתקופה הזו שהייתה חסרת דאגות, אבל אחד הדברים היפים ביותר בגיל מאוחר יותר, הוא שיש כסף, והרבה, אז אפשר לנסוע לגליל לעתים תכופות יותר ולעשות איזה אטרקציות שרוצים.

צעירים אחר צבא או בגילאים אף מאוחרים יותר, שלומדים לתואר ראשון ואין להם זמן לעבוד ולהרוויח כסף, מוצאים את הגליל כמקום מועדף לטייל בו, כי לא צריך לעבור דרך ארוכה כדי להגיע לשם, והנופים מדהימים. אם היו יכולים לטוס לחוץ לארץ כל פעם שרצו, בוודאי היו קופצים על ההזדמנות, אבל אז הם היו מפספסים את היופי של הגליל, שיפה לא פחות מכל מקום אחר בעולם.

בגליל יש מגוון מסלולים להולכי רגל שיש בהם סימני דרך של רשות הטבע, כדי שהם יוכלו לדעת לאיזה כיוון לפנות. יש מסלולים הכוללים נחלים והם המועדפים על כל מי שבא לאזור, בייחוד בקיץ החם, אז אפשר להשתכשך בתוך המים , להתרענן ולשחק ואחר כך לחזור הביתה.

צעירים שלא צריכים השגחה של מבוגרים, יכולים לישון בחיק הטבע ללילה או כמה לילות, וכך לעשות את מסלולים ארוכים יותר באזור היפה של הארץ. ועלות השינה? אפסית. יש יותר טוב (וזול) מזה?