טיפולי פוריות כתחום עסקי משגשג

תחום הרפואה בעולם המודרני של המאה העשרים ואחת, בין אם מדובר ברפואה קונבנציונאלית – מערבית או ברפואה אלטרנטיבית, הוא תחום מפותח מאוד, אשר בין היתר מגלגל לא מעט כספים מדי שנה. מיליארדי שקלים מוצאים בישראל לבדה על טיפולים רפואיים כאלו ואחרים מדי שנה, כאשר במהלך השנים האחרונות הפך תחום חדש יחסית להיות אחד התחומים המצליחים והמשגשגים בענף הרפואה – טיפולי פוריות.

בעיות פוריות הן בעיות רפואיות נפוצות ביותר בימינו, אשר פוקדות אינספור זוגות ברחבי העולם כלו, המנסים להיכנס להיריון ואינם מצליחים מסיבה כזו או אחרת. מגוון טיפולי הפוריות המוצעים לאותם זוגות הולך וגדל משנה לשנה, כאשר גם תחום הרפואה האלטרנטיבית מציע את פתרונותיו שלו לבעיות הללו. בין אם מדובר בטיפולי כימיים קונבנציונאליים או בטיפול דיקור סיני להורדת FSH גבוה – טיפולי פוריות ניתן למצוא מכל המינים ומכל הסוגים כיום, מה שהופך את התחום לאחד המשגשגים בעולם הרפואה כיום.

 

הפריה חוץ גופית או דיקור סיני להורדת FSH גבוה – לכל טיפול יש מחיר

בין אם מנסים לבחון טיפולי פוריות מערביים – קונבנציונאליים, ובין אם טיפולים אלטרנטיביים, מגלים כי בכל מקרה יש לטיפול מחיר כספי לא נמוך, אשר מפרנס מטפלים, רופאים או מרפאות כאלו ואחרות. בין אם אתם מיועדים לעבור טיפול מתקדם ומודרני כמו הפריה חוץ גופית, ובין אם אתם הולכים על טיפול אלטרנטיבי ומסורתי יותר כמו דיקור סיני להורדת רמת FSH גבוה (הורמון נשי אשר רמות גבוהות מדי ממנו מביאות לבעיות להיכנס להיריון), אתם צפויים לשלם מחיר גבוה (יחסית). למזלם של מרבית הזוגות החווים בעיות פוריות, טיפולי פוריות רבים מכוסים לפחות בחלקם על ידי ביטוח הבריאות, כך שבני הזוג נאלצים לשלם מחיר נמוך בלבד עבור הטיפול. טיפולים אלו עלולים ברבים מן המקרים להימשך לאורך תקופה ארוכה, במהלכה מנסים כל מיני גישות וטיפולים שונים, ולכן ללא ביטוח בריאות המכסה לפחות חלק מהטיפולים הללו, המחיר הכלכלי עבור המטופלים עלול להיות כבד מאוד, לעיתים אף כבד מדי.

 

ומי המרוויחים הגדולים משוק טיפולי הפוריות המשגשג הזה? כמובן שמרפאות וקליניקות פרטיות, אך גם כולנו, באמצעות עולם המחקר והפיתוח. רבות מן ההכנסות בגין טיפולי פוריות (בעיקר אלו הקונבנציונאליים…) מגיעות בסופו של דבר למכוני מחקר ולמדענים אשר מנסים לשפר ולייעל את השיטות הקיימות לטיפולי פוריות, כמו גם לחקור ולנסות למצוא שיטות נוספות וחדשות, אשר יוכלו לסייע ליותר ויותר אנשים הסובלים מבעיות פוריות. כך, במובן מסוים, האנושות כולה מרוויחה במידה כזו או אחרת משוק טיפולי הפוריות המשגשג כל כך כיום.

 

ומה בנוגע ליזמים ואנשי עסקים המעוניינים להיכנס לשוק זה ולמסות ולהרוויח ממנו? ובכן, אלא א כן אתם גדולים מספיק על מנת לקנות מכון מחקר או מכון רפואי כזה או אחר, המרב שתוכלו לעשות זה לממן קליניקה פרטית, בתקווה לראות ממנה רווחים בעתיד. גם זו, השקעה אטרקטיבית ומעניינת בפני עצמה…

 

כתיבת תגובה