טיפולי פיזיותרפיה לטיפול בבעיות מוטוריות

עבור הורים שמגלים שהילד שלהם לא מתפתח בדיוק כמו שהספרים אומרים שצריך, סיוע והנחייה של פיזיותרפיסט מוסמך עשויה להיות מצילת חיים, ובלי להיות דרמטיים, אף להקל באופן מוחלט על התחושה הקשה. אחת התופעות הנפוצות ביותר אצל ילדים הינה תופעה של סרבול מוטורי, שבאה לידי ביטוי בקושי לבצע פעולות שדורשות קואורדינציה, כגון קשירה של שרוכי הנעליים, רכיסת מעיל, רכיבה על אופניים ועוד פעולות כאלה ואחרות. גילוי מוקדם של התופעה לא מבטיח ריפוי, משום שזו תופעה שנמשכת כל החיים, אך בהחלט יכולה להקל על הילד.

אחת מהדרכים הטובות ביותר לעזור לילד שסובל מבעיית סרבול מוטורי היא לתת לו טיפולי פיזיותרפיה. אם צריך טיפולי פיזיותרפיה נתניה היא אחד המקומות אשר בהם אפשר להשיג את המומחים מהתחום. ניתן לאתר דרך קופות החולים והן במסגרת פרטים פיזיוטרפיסטים שמתמחים בטיפול בילדים ובתינוקות ומסוגלים לעזור באופן ממשי להקל על הילד. הפיזיוטרפיסט יעבוד עם הילד ויעניק לו כלים להתמודד עם סרבול מוטורי בטכניקה שתקל עליו להבא. הרעיון הוא לבנות אצל הילדים מיומנויות לשליטה בפעולות אלה בדרכים חלופיות כדי שיוכל לעשות אותן בצורה טובה.

העובדה שמדובר בעבודה מול מומחה בתחום של טיפולי פיזיוטרפיה לילדים ולא מול פיזיוטרפיסט רגיל, מאלצת אותנו ההורים לשים יותר תשומת לב לזהות של המטפל. אם צריך טיפולי פיזיותרפיה נתניה וכל עיר אחרת מציעות שפע של פיזיותרפיסטים, אך צריך לבחור במטפל שיש לו ניסיון ספציפי עם ילדים ומבין כיצד להתנהל מולם. גם כאשר מדובר במטפל שנבחר דרך קופת החולים, חשוב שתבדקו את הניסיון הרפואי המקצועי שלו, היכן עבד, היכן למד ואיך צבר את הניסיון עם ילדים. במהותו של עניין, הכימיה בין הילד לבין המטפל תקבע המון בהתקדמות הטיפול ומשום כך כדאי לבוא עם הילד, להכיר ולראות באיזה אופן המטפל עובד ומה הכימיה שנוצרת בינו לבין הילד.

יש מקרים בהם ניתן לעלות על הנושא בגיל יחסית מוקדם ובמקרה שכזה אפשר לפנות לייעוץ במרפאת מומחי פיזיוטרפיה לתינוקות, שם יוכלו לבדוק האם באמת קיים סיכוי לסרבול מוטורי. לרוב לא קל לאבחן אצל תינוקות את הבעיה הזאת כיוון שהם עדיין לא מספיק מפותחים על מנת לעשות פעולות מוטוריות כמו רכיבה על אופניים או קשירת שרוכים אך בהחלט ניתן להתחיל ולבדוק מגיל מוקדם את התפתחות הקואורדינציה.