טיפול בקנדידה – טיפולים מערביים ואלטרנטיביים למיגור התופעה

במאמר זה נדון אודות טיפולים שונים בפטריית קנדידה , ונציג בקצרה את שפע אפשרויות הטיפול הקונבנציונאלים והאלטרנטיביים במצבי הפרת האיזון הגופני, הנגרמים בשל שגשוג פטריית קנדידה בגוף.

טיפולים המזוהים כטיפולים מערביים למיגור פטריית קנדידה
1. טיפול תרופתי מערבי, המותאם לטיפול בכל פטריה אחרת המופיעה בגוף, בעיקר בפה או בציפורניים. הטיפול מבוצע באמצעות תרופות ומשחות. במקביל, נדרשת הפסקת שימוש בתרופות מערביות המעודדות את גדילת קנדידה דוגמת תרופות למניעת הריון, סטרואידים ואנטיביוטיקה (לאחר התייעצות עם רופא כמובן).
2. הסובלים מפטריית קנדידה נדרשים לייעוץ תזונתי והתאמת דיאטה נטולת פחמימות, שמרים, אלכוהול וסוכרים המשמשים כמצע מזון לקנדידה. במקומם, יש להרבות באכילת ירקות, דגים, ביצים ועוף, וכן יוגורט "ביו" המכיל גם הוא חיידקים טובים. כמו כן, יש להימנע משהות בסביבת עובש, החודר אל הגוף דרך נקבוביות העור ויכול לבצע הדבקה חוזרת בפטריית קנדידה .
3. אפשרות נוספת לטיפול בפטריית קנדידה היא באמצעות שטיפת מעיים, אולם היות ויתכן שאותה קנדידה התפשטה כבר אל חלקי הגוף האחרים, יש לשלב את שטיפת המעיים עם קוטלי פטריות טבעיים דוגמת שום טרי, ולהרבות בשתיית מים.
4. על מנת לשקם את הגוף ולזרז את החלמתו מהתפשטות קנדידה, יש לשקם את אוכלוסיית החיידקים הטובים המצויה בו. לשם כך נדרש לצרוך תוספי מזון פרוביוטיים הניתנים לרכישה בכל בית מרקחת או בית טבע.
5. פעילות גופנית – גם פעילות גופנית מסייעת במיגור פטריית קנדידה, לפיכך מומלץ להרבות בהתעמלות באופן סדיר.

טיפולים אלטרנטיביים להחזרת הגוף לאיזון ולהשבת קנדידה למצבה הטבעי
1. קינסיולוגיה – שיטת ריפוי זו מבוצעת באמצעות מגע עם חומרים נטורופתיים, ונחשבת יעילה במיוחד לטיפול בתופעת קנדידה. הטיפול מבוצע במשך 2-3 מפגשים וכולל תופעות לוואי דוגמת עייפות, חולשה או בחילות.
2. טיפולי שיאצו ורפלקסולוגיה להפגת מתחים (מצבים בהם קנדידה נוטה לשגשג) .
3. תוספי תזונה וצמחי מרפא, המשפרים את המערכת החיסונית בגוף ומגבירים את עמידותו בפני קנדידה .
4. מכשיר תדרים – מאפשר תקשורת עם המערכת האנרגטית של הגוף, לפיכך מזהה את האיברים שאינם פועלים כשורה בתדרים אלה, כמו גם זיהוי הסיבות לכשל התפקודי (למשל – קנדידה , דלקת, וירוס, חידק, אבנים או מתכות). מכלול התשובות המתקבלות באמצעות מכשיר התדרים מאפשר את מיקוד הבעיה, והתאמת הטיפול האידיאלי על מנת להביא לפתרונה המלא.
5. טיפול באוזון – האוזון נחשב חומר החיטוי החזק ביותר בטבע, החודר לעור בקלות, מגיע לאיזורים הבעייתיים בתוך זמן קצר, ומביא לשיפור בחילוף החומרים ובזרימת הדם. האוזון משמש גם בעת טיפול בפטריית קנדידה באמצעות חימום גניקולוגי, הכולל הזרמת אוזון אל הנרתיק הנשי, הגורם לפגיעה בפטריית קנדידה בלבד בלא פגיעה בתאים עצמם.

כתיבת תגובה