טיפול זוגי לפני גירושין

בעידן בו כל כך הרבה זוגות צועדים על מדרגות הרבנות לא כדי לפתוח את תיק הנישואין אלא לסגור אותו מול מחלקת הגירושין, המחשבה על טיפול זוגי מתבקשת. כל כך הרבה זוגות מתגרשים מבלי לנסות להציל את מערכת היחסים, הם מתמודדים עם רגשות מעורבים – הם אוהבים אחד את השני אבל מערכת היחסים קשה ושחוקה, הם רוצים להציל את הנישואין אבל לא בטוחים שיש עוד מה להציל. טיפול זוגי לפני גירושין נועד כדי להבין את כל הדברים האלו רגע לפני שאתם מזמינים מונית לרבנות ולראות האם יש בסיס לשיקום מערכת היחסים.

למי זה מתאים?

טיפול זוגי לפני גירושין מתאים לבני זוג שעדיין יש להם רגשות אחד כלפי השני ולא בטוחים שהדרך הנכונה היא דרך הגירושין. טיפול זוגי הוא למעשה הניסיון האחרון שלהם לבדוק ולחקור את מערכת היחסים ובעזרת המטפל הזוגי לדעת האם יש טעם לנסות ולשקם את היחסים. טיפול זוגי זה מתאים לבני זוג שיש להם ילדים ועדיין רוחשים אחד לשני אהבה גדולה, הם רוצים להישאר כמשפחה אבל מרגישים שהנטל מסיבות שונות כבד והגירושין קרובים מתמיד. באמצעות טיפול זוגי הם יכולים ללמוד למצוא את הכלים בתוכם להתגבר על מכשולים ולשמור על מערכת יחסים תקינה גם בתקופות קשות ומתישות.

למה צריך לצפות?

אם החלטתם לנסות ולשקם את היחסים ולא לפנות עדיין לרבנות לצורך פתיחת תיק גירושין, כדאי שתדעו מראש מה עליכם לעשות כדי שהטיפול הזוגי יעבוד. טיפול זוגי לפני גירושין נוגע בכל הנקודות הרגישות שהביאו אתכם עד הלום. המטפל הזוגי בודק ומאפיין את הסיבות לקריסת מערכת היחסים ומלמד אתכם למצוא את המקומות בהם מערכת היחסים היא טובה. על בסיס המקומות האלו ניתן לשקם את מערכת היחסים. לצד הגילוי של הדברים הטובים במערכת היחסים, לומדים להתמודד עם הקשיים והנקודות המועדות לפורענות.

בחירת מטפל זוגי

אחד הדברים החשובים בכל טיפול זוגי לפני גירושין או כל טיפול זוגי אחר הוא כמובן בחירת המטפל. חשוב לבחור מטפל מקצועי המתמחה בטיפול בזוגות לפני גירושין, שיודע לאתר בצורה מקצועית ולא תלויה את הנקודות שיש לעבוד עליהן במסגרת הטיפול. מטפל זוגי הוא אדם נייטרלי שלא תופס צד, הוא אמין והוגן והוא מאתגר את בני הזוג. כשאתם בוחרים מטפל חשוב שתסתמכו על המלצות וחוות דעת, על מוניטין מקצועי ועל הרזומה של המטפל. חשוב שתיפגשו איתו למפגש ראשוני שבו תבדקו האם ישנה שפה משותפת ורק לאחר מכן תחליטו האם להמשיך הלאה בטיפול.

לשקם את מערכת היחסים – רגע לפני שהיא נגמרת

טיפול זוגי לפני גירושין הוא חשוב כדי לשקם את היחסים. חשוב לציין שגם במקרה שמתגרשים בסופו של דבר ויש ילדים בסיפור, טיפול זוגי יכול לסייע לכם להתנהל בצורה טובה כהורים לילד משותף וליצור מערכת יחסים טובה גם בפרק ב'.

כתיבת תגובה