טיפול טבעי בדלקת בדרכי השתן

טיפול טבעי בדלקת בדרכי השתן – כדי ליהנות מטיפול מתאים ונכון

דלקת בדרכי השתן, אחת הבעיות הנפוצות במאה העשרים ואחת, ובעיקר בקרב נשים, נובעת ממספר סיבות. דלקת בדרכי השתן, הנחשבת כאחת הבעיות הזיהומיות הנפוצה ביותר, יכולה להיגרם מסיבות שונות, אך כשמדובר בנשים, הסיבה המרכזית לכך קשורה במבנה האנטומי שלהן. כמעט עשרים אחוז מהנשים סובלות מבעיה זו, שחוזרת על עצמה שוב ושוב. כשמדובר על גברים, הסיבה לדלקת בדרכי השתן יכולה להיות זיהום בבלוטת הערמונית או מום מבני. ישנן דרכים שונות לטפל בדלקת, אולם, כיום מוצע גם טיפול טבעי בדלקת בדרכי השתן, המשמש כפתרון חלופי לטיפול השמרני.

על דרכי הטיפול השונות

בעוד שהטיפול השמרני, הטיפול הקונבנציונאלי, מציע טיפול אנטיביוטי, העשוי להיות בעייתי, שכן הגורם לדלקת איננו בהכרח חיידקי וכי שימוש חוזר באנטיביוטיקה עלול לגרום לעמידות אל מול התרופה ולפטרת, הרי שאפשרות של טיפול טבעי בדלקת בדרכי השתן יכולה להתאים במקרים רבים. טיפול טבעי בדלקת בדרכי השתן, טיפול נטורופאתי, מתאים במקרים של דלקות חוזרות ונשנות, הנובעות לאור היחלשותה של מערכת החיסון. טיפול טבעי בדלקת בדרכי השתן עוזר בחיזוק המערכת החיסונית ובכך מניעתה של הדלקת לחזור על עצמה. טיפול טבעי בדלקת בדרכי השתן עושה שימוש בתזונה מתאימה, בתוספי מזון וצמחי מרפא, תוך התייחסות לפן הנפשי של הסובל או הסובלת מדלקת זו.

הפתרונות הטבעיים

טיפול טבעי בדלקת בדרכי השתן יכול להיעשות באמצעות הקפדה על תזונה נכונה. למשל, הימנעות משתיית קפה, אלכוהול, צריכת מזון מעובד, סוכרים פשוטים ופירות הדר, ומנגד הקפדה על אכילת ירקות, שתיית מים, משקאות צמחים ומיצי פירות. טיפול טבעי בדלקת בדרכי השתן יכול להיעשות גם על ידי שימוש בתוספי מזון שונים, כמו ויטמין C. טיפול טבעי בדלקת בדרכי השתן יכול לכלול גם צמחי מרפא בעלי אפקט משתן, כמו חמוציות למשל. נמצא כי לחמוציות יכולת ריפוי נהדרת במקרים של דלקת בדרכי השתן, שכן מונעות התפתחות זיהומים ומאפשרות את סילוקם של החיידקים על ידי זרם השתן.

כיצד לבחור את הטיפול הנכון

טיפול טבעי בדרכי השתן חשוב שיינתן על ידי מטפל מוסמך, בעל ידע מקצועי וניסיון בתחום. תחום הרפואה האלטרנטיבית מציע מגוון של טיפולים, המהווים תחליף או השלמה לטיפולים הקונבנציונאליים. חשוב לפנות אל רופא מטפל ולבחון את מידת הבעיה. מכיוון שקיימות מבחר של שיטות טיפול טבעי בדלקת בדרכי השתן, חשוב להתאים את שיטת הטיפול הנכונה ביותר. ולכן, פנייה אל מטפל מקצועי הינה אחת הדרכים לעשות זאת נכון. לצד כל זה, חשוב כמובן להקפיד על אורח חיים בריא ונכון, לצד תזונה מתאימה.

כתיבת תגובה