טיפול שיאצו: סיפור של הצלחה

באילו תחומים מסייע שיאצו?
שיאצו הוא שיטת טיפול המשלבת מגע של המטפל במטופל, הנעשה עם האצבעות ומאופיין בלחיצות. שיאצו שייך למשפחת שיטות הטיפול במגע מצד אחד, ולשיטות הטיפול הנשענות על הרפואה הסינית מצד שני. מטרת השיטה היא לעזור לאדם להירפא מסוגים שונים של מחלות, התמודדויות נפשיות או גופניות וקשיים אחרים.
בהיותו חלק מהרפואה הסינית, נשען שיאצו על אתם עקרונות. הבסיס לרפואה הסינית היא כי באופן נורמלי וכשאדם בריא, הוא מאוזן. אך במקרים מסוימים, אנרגיית החיים שלו הקרויה צ'י, יוצאת מכלל איזון, דבר היוצר חסימות בזרימה שלה. הצ'י זורם בגוף האדם על פני מרדיאנים המהווים מעין מסלולי זרימה או ערוצי אנרגיה. כשהצ'י יוצר חסימה, יחוש האדם סימפטום גופני באחד האיברים הסמוכים למקום החסימה.
בעת הטיפול, יערוך המטפל תחילה אבחון קפדני. האבחון כולל תשאול של המטופל, התבוננות בגופו ומגע המאתר את המקומות החסומים. החסימה מופיעה בנקודות מסוימות אשר בהן יערך הטיפול. כלומר, אחרי איתורן, המטפל ילחץ עם קצות אצבעותיו על נקודות אלה וישלב מתיחות של הגוף במקומות נבחרים.
כמו כל הרפואה הסינית, שיאצו מסייע במגוון עצום של מחלות וקשיים פיזיים ורגשיים. מצב של דיכאון או דכדוך המלווה בקושי לתפקד מטופל היטב בעזרת שיאצו. גם מצבים אורתופדיים, מחלות נוירולוגיות, וסימפטומים אחרים של כשלון המערכת החיסונית יקבלו מזור בעזרת שיאצו על הצד הטוב ביותר. נשים במעגל הפריון נעזרת בשיאצו כדי להקל על כאבי מחזור, הריון לא נוח וכד'.
שיאצו הוא סיפור של הצלחה מוכחת בשטח. היופי של השיטה הוא שהיא אינה חודרנית וקיומה על פני כל כך הרבה שנים מהווה הוכחה לחוסנה.

שיאצו וטיפול בעיסוי
שיאצו הוא טכניקה של עיסוי אשר משלב עקרונות של הרפואה הסינית אשר מהווה חלק מהעולם הקרוי רפואה משלימה או רפואה אלטרנטיבית. ענפי רפואה בעולם זה מכוונים לעבר סיוע לאדם לרפא את עצמו בעזרת חיזוק המערכת החיסונית ולא לעבר טיפול בסימפטום בלבד. רפואה אלטרנטיבית אינה נתפסת עוד כתחום איזוטרי צדדי. ענפים בה חדרו לקופות החולים ורופאים ממליצים על טיפולים אלטרנטיביים שונים בהם שיאצו.
לימודי שיאצו נערכים במכללות בהם נערכים לימודי רפואה משלימה, כמו מכללות ובתי ספר ייעודיים, המקנים בסיום הלימודים תעודה המאפשרת לסטודנט לעבוד בתחום.

מה כוללים הלימודים?

קורס שיאצו ניתן ללמוד במגוון מסלולים. הבחירה שלכם במסלול הנכון לכם צריכה להתאים לתעודה אותה אתם מנסים לרכוש. חלק ממגוון נושאי הלימוד בעת לימודים של שיאצו: לימודי עיסוי: טיפול ויסודות, אנטומיה ופיזיולוגיה, רפואה סינית, יסודות ברפואה מערבית, אחזקת קליניקה, יחסי מטפל-מטופל ועוד.
בבואכם להירשם ללימודי שיאצו עליכם לקחת בחשבון את המוניטין של מוסד הלימודים, צוות המורים והתעודה שתקבלו בסיומם. לאחר קבלת התעודה תוכלו לפתוח קליניקה פרטית ולטפל בה או להשתלב במרפאות לרפואה משלימה במערכת הפרטית או הציבורית.

כתיבת תגובה