טיפים להצלחה בפסיכומטרי

· שוב יסודית על כל חלקי המרתון וגם העדכונים החמים. אצל רוב ספרי פסיכומטרי, מדובר בשאלות שהוצאו מתוך פיילוטים וישנו סיכוי לא מגעיל כרגיל שהן ישנו על עצמן במבחן אליו תיגשו, בתור שאלות אמתיות.

· אוצר ביטויים . לגבי אם לא השתדלתם לחזור על שינון אוצר מילים במשך כל התקופה, הימים האלה לא יצילו אתכם. אך זאת ישנו פתרון חלקי. במרכז הארצי רוצה אחר ביטויים, ובמבחנים האחרונים ישנו בקרב רבים ביטוי אחד לשניים בכל מקום חלק של חשיבה מילולית. שלל הביטויים קטן משמעותית בהשוואה זה הקובץ השלם של האוצר ביטויים, ועל כן כדאי להכיר ביטויים. רשמו לעצמכם עם עזרה מצד ההורים והחברים את כל הביטויים כי במאי עולים על דעתכם. אם הגעתם לכמות רבה של ביטויים, יש סבירות גבוהה שלפחות אחד מהם יכול להיות במבחן.

· חזרה על כל השגיאות שלכם מסימולציות ובכלל, אין משהו טוב כמו לסקור משגיאות.

· פתרו מבחן פסיכומטרי בבוקר – שלושה ימים טרם פסיכומטרי חינם הבחינה ובנוסף יומיים טרם הבחינה כנראה רוצה לקום ב- 8:00 בבוקר כאשר בשעה 9:30 מתחילים לפתור בחינה שלמה. זה אולי מאוד יפתיע אתכם, אך ישנם תלמידים ששולטים בחומר כראוי וגם מצליחים במבחני הסימולציה, אך מפסידים נקודות חשובות במבחן, כיוון שהם לא רגילים "להפעיל" את המוח מוקדם בבוקר.

· כיסאות סטודנט – כמעט לגבי- 100% מהנבחנים נבחנים על כיסאות סטודנט. , האם מעולם לא עשיתם לבדוק סימולציה על כיסאות מעורב, אתם יכולים לגלות שזה לא נוח. יש דרך להיבחן על כיסא סטודנט ולהחזיק את מחברת הבחינה וכמו כן דף התשובות בצורה שהיא אפילו יותר מומלצת, מאשר להיבחן על שולחן רגיל. בלתי אינו ריאלי ל הראלד לכאן את השרטוט ולכן עליכם להבטיח שהמדריכים שלכם יסבירו לכם שיטה זו (לתלמידים שאינם עושים קורס פסיכומטרי מומלץ ללכת לכיתה כזו מצוידים בחוברת ודף תשובות של האוגדן ולהתנסות בזאת).

· הנוכחי האחרון טרם מבחן פסיכומטרי- יש להתחייב את הנוכחי רק לחזרה על דפי הסיכום השיעור ואינם מעבר לכך. זכרו כי הצלחתכם בבחינה לא רק משתנה עולה בקנה אחד עם לשליטתכם בחומר, אלא יכול להיות לפי הרוגע והשקט הנפשי שלכם – מידת ה-cool שאתה אתם הולכים לבחינה. את הנוכחי האחרון טרם תסתכל פסיכומטרי הקדישו ל"הירגעות" ולמנוחה. עבדתם קשה במשך בין חודשים על נושאי השליטה בחומר הפסיכומטרי. יש להפסיק עם הדרכה באמצע הנוכחי לכל המאוחר. הקדישו בעתיד ל"מהנה" בכדי שאל המבחן תגיעו נינוחים.

· יום המבחן פסיכומטרי- למבחן יש להוביל שתייה קלה ושוקולד או פירות יבשים (מוטב פירות יבשים על מי שרבים שאוהב), תעודות זיהוי, תעודות נבחן, עפרון, מחק וגם מחדד.

· לחץ על – לחץ על הינו כמו האח, לגבי אם שומרים על האח קטנה היא מחממת אתכם. , האם מאבדים את השליטה על האש היא עלולה לשרוף אתכם. לכן אין סיבה להילחץ בבחינה. אם השתדלתם להיות בשיעורים, להחזיק את חיובים הבית ולבדוק עם המדריך את מה שלא הבנתם לבד – אז אתם גדול יותר מבסדר מול כל "טריק" שהם יכולים לחשוב על עליו פסיכומטרי.