טיפים לכתיבת מאמר

אין צורך לציין שבכל יום מוגשים לאתרי מאמרים ברחבי הרשת הישראלית המון מאמרים שנכתבו בצורה גרועה. מאמרים שלא ממש תופסים את הגולש ותופסים אותו במאמר. אין טעם בפרסום מאמר שאף אחד לא קורא.

במאמר טיפים לכתיבת מאמר אספנו לכם מספר עצות מועילות לכתיבת מאמרים שאנשים ירצו לקרוא עם מבנה נכון שמנועי חיפוש אוהבים ושקל להם לזהות ולשלוח אליו גולשים.

כותרת:

כותרת המאמר היא אחד החלקים החשובים במאמר. חשוב לבנות כותרת שמושכת את העין רצוי מאוד שהכותרת תכלול מילות מפתח רצויות אבל הכי חשוב לכתוב כותרת עניינית וקצרה שתפתה את היד של העכבר להקליק עליה. מעל הכל הכותרת חייבת לייצג את התוכן המקורי של המאמר.

אני נתקל רבות במאמרים של מקדמי אתרים שמילאו את הכותרת במילות מפתח אבל מכיוון שהעין שלי כבר מיומנת ואני "סורק" את המאמר אחר תוכן אני מזהה מהר שהמאמר לא עוסק במה שהכותרת ציינה ועוזב במהירות האור. הסכנה הזה שמנועי חיפוש יזהו את הטרנד הזה של גולשים שמגיעים ועוזבים מהר ולא יפנו יותר גולשים אל המאמר והוא יהפוך למאמר מת שאף אחד לא קורא.

מבנה המאמר:

אל תכנעו לעצלנות הטבעית להדביק טקסט באתר מאמרים כלשהוא מבלי להשקיע בעיצוב. נכון שאם תנסו להדביק ישירות מWORD יסבול הטקסט מתופעות לוואי לכן כדאי להדביק קודם אל כתבן ואז אל שדה המאמר באתר מאמרים. חשוב מאוד לבנות מאמר עם פסקאות ברורות בנות 4-6 שורות עם כותרת שמצהירה במה הפסקה עוסקת.

הרגלי גלישה מלמדים כי גולשים מנסים להבין תוך 30 שניות במה עוסק המאמר ואם הוא שווה את הזמן שלהן. התת כותרת לפני פסקאות משחקות תפקיד חשוב בפיתוי הקורא לקרוא את המאמר.

אני לא טוען שלפני כל פסקה כדאי לכתוב תת-כותרת כיוון שזה יתיש אתכם ואת העין אלא לפני שאתם עוברים לתת נושא הבא במאמר ציינו זאת בעזרת תת-כותרת. כמו כן במרבית האתרי מאמרים הנחשבים תוכלו לבחור אם התת כותרת ולהגדיר אותן כ-H2, H3.

למי שלא מכיר מונחים אלו אסביר בקצרה שתגים אלה מציינים דרגת חשיבות של הפסקה שאחרי התת כותרת במאמר. מבנה זה חשוב מאוד למנועי חיפוש שכך מקטלגים את המאמר שלכם בקטגוריה מסויימת. לצורך הדגמה הכותרת שלפני זוג הפסקאות האחרונות היא H2 וכותרת המאמר היא H1.

מילות מפתח במאמר:

מילות מפתח הו אחד הדברים החשובים בכדי שמנועי חיפוש וגולשים ידעו כי אתם מדברים על נושא מסויים. בעידן בו מנוע החיפוש שולט הן מחוץ לאתר מסויים והן בתוך אתר מסויים חשוב מאוד לכלול את מילות המפתח הרצויות בתוך המאמר שלכם, בכותרת שלכם ובתת כותרת.

כמו כן מרבית אתרי המאמרים משאירים שדה להכנסת מילות מפתח מופרדות בפסיקים. הכניסו מילות מפתח שגולשים עשויים להקליד במנוע חיפוש ולא מילות חיפוש מוזרות או קומבינציות ארוכות של מילות מפתח.

לדוגמא עבור המאמר הזה אכניס את המילות מפתח: מאמר, מאמרים, טיפים, כללים, כתיבה, לכתיבת, כותב, מבנה, מילות מפתח, מדריך…

כפי שניתן לראות הכנסתי 10 מילות מפתח. יותר מילות מפתח יעמעמו את המיקוד על כלל מילות המפתח. הכנסתי את המילה "מאמר" וגם את המילה "מאמרים" כיוון שהן לא אותה מילה. זכרו הטייה של מילה היא מילה שונה.

שיוך המאמר לקטגוריה:

התאמת המאמר שלכם לקטגוריה הנכונה הוא הכרח!.. אם אתם עומדים להכניס מאמר באתר שאין בו קטגוריה מתאימה כתבו לאתר המאמרים קודם לפרסום המאמר ובקשו מהם להוסיף את הקטגוריה.

רובם יוסיפו את הקטגוריה או יפנו אתכם לקטגוריה מתאימה שאולי פספסתם. קטגוריה מתאימה חשובה כיוון שגולשים רבים בוחרים בקטגוריה בחיפוש אחר המידע שהם צריכים ואם המאמר שלכם לא הוא מפספס את מטרתו העיקרית והיא שגולשים יקראו אותו.

דגשים אחרונים:

  • כתבו מאמר הגיוני, מעניין וקולח ועשו לו הגהה.
  • עשו לכל מאמר מעט קידום אתרים והמליצו עליו באתרי בוקמרקינג

בהצלחה.

כתיבת תגובה