טיפים לניקיון חלונות ותריסים

ניקיון עצמאי של תריסים וחלונות יכול להבטיח שמירה על איכות חיים גבוהה. במאמר הבא נסביר כיצד עושים את זה וגם נביא טיפים שיסייעו לכם לשמור על בית מבריק לאורך זמן

חלונות ותריסים קובעים במידה רבה את האופי של הבית. חלונות נקיים מסייעים לקרני השמש להיכנס לתוך הבית ולהאיר את חלל הפנים, בעוד בעזרת תריסים מבריקים ניתן ליצור אחידות דקורטיבית. החלונות והתריסים חשובים בסלון, במטבח ובחדרי השינה. יש להם נוכחות גדולה בבתים פרטיים והם משמשים גם לעיצוב של משרדים ובתי מלון. יחד עם זאת, לא כולם משקיעים את המשאבים הנדרשים בניקיון של חלונות ותריסים.

הסיבה העיקרית לקושי בטיפול בחלונות ובתריסים הוא חוסר הנגישות. הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לנקות אותם בצורה מוצלחת, יעילה, מהירה ובטוחה:

א. בחרו את הזמן המתאים – אל תשכחו שהחלונות צפויים להתלכלך במידה ויירד גשם ואל תשקיעו בניקוי לפני שאתם מארחים בני משפחה, חברים או ילדים. מומלץ לנקות את התריסים והחלונות בכל החדרים רק בימים בהירים וכאשר בטוחים שלא יירד גשם.

ב. הקפידו על השלבים הנכונים – יש שני שלבים שעליהם תצטרכו להקפיד על מנת לשמור על מראה החלונות והתריסים. בשלב הראשון מנקים את החלונות באמצעות בד ואפשר להשתמש גם בגופיית טקסטיל שעשויה בד שלא משאיר סיבים. בשלב השני מתיזים נוזל ייעודי לחלונות ומנגבים אותו באמצעות נייר עיתון. כאן הטיפ הוא לא רק להקפיד על השלבים הנכונים, אלא גם לבצע תנועות מעגליות כדי לכסות את כל שטח החלון והזכוכית.

ג. השקיעו גם בפרופיל – יש לכם חלון עם פרופיל אלומיניום? תצטרכו להשקיע גם בו על מנת למנוע מצב של מעבר לכלוך בין השטחים השונים. היתרון הוא שהאלומיניום אינו מחליד ולכן אפשר לנקות אותו בקלות. כל מה שצריך לעשות הוא לקחת כלי עם מעט מים וסבון כלים, לטבול בתוכו סמרטוט ולאחר מכן לסחוט אותו. בהמשך מנקים את האבק מעל הפרופיל באמצעות סמרטוט יבש ומעבירים עליו את הסמרטוט הלח. כך ניתן למנוע מבוץ ולכלוך להידבק לתריס או לפרופיל האלומיניום המקיף את החלון שלכם.

ד. הוצאת חלונות מהמסילות – שאלת מיליון הדולר היא האם צריך להוציא את החלונות מהמסילות על מנת לנקות אותם בצורה מוצלחת. אין תשובה חד משמעית לשאלה הזו, אך בהחלט קיימים מספר פרמטרים שאליהם חשוב להתייחס. קחו בחשבון קודם כל את הבטיחות והימנעו מהוצאת חלונות כבדים מדי. במידה והחלטתם שאתם מבצעים ניקיון כללי בלבד, תוכלו להשאיר את החלונות בתוך המסילה ולהגיע לחלק העליון או החיצוני שלהם באמצעות מגב. חוץ מזה, לא מומלץ להסיר חלונות בעיצוב מיוחד שאותם ניתן לפתוח ולסובב באמצעות ידית מיוחדת. ידית כזו תקל על התחזוקה ותמנע מכם את הצורך במאמץ פיזי מורכב.

כך תשמרו על בית מבריק

ניקיון יעיל של החלונות והתריסים יסייע לכם לשמור על בית מבריק לאורך זמן. במקביל, השקיעו בניקוי של הרהיטים ושל הארונות. עקבו אחר הוראות היצרן וזכרו שיש חומרים שונים שמתאימים לרהיטי עור או ארונות עץ. בקשו מכל בני המשפחה לסייע בעבודות הניקיון ואל תתביישו לבקש עזרה מחברים. שלבו את הטיפול העצמאי בחלונות או בתריסים יחד עם הזמנת שירות מקצועי. השירות ניתן על ידי חברות שונות במחיר משתלם והוא יכול לחסוך לכם הרבה זמן ומאמץ.

כפי שניתן לראות, הטיפול בתריסים ובחלונות פשוט מכפי שנהוג לחשוב. עליכם רק להקפיד על השלבים הנכונים ולבחור את הזמן המתאים.

כתיבת תגובה