ידועים בציבור ומשפחה "רגילה"

בטח יצא לכם לשמוע את המונח דיני משפחה אך לא ממש הצלחתם להבין מה אומר מונח זה. אם כן, דיני משפחה הוא תחום משפטי רחב מאוד אשר כולל נושאים רבים שקשורים לחיי משפחה וכל תביעה שקשורה לתחום זה מתנהלת בבית משפט המוסמך לכך. בין היתר, תחום זה כולל גירושים ונישואים, ידועים בציבור ואימוץ.

כל תביעה בנושא שנופל תחת דיני משפחה מתנהלת בבית המשפט לענייני משפחה. בבית מהשפט הזה ניתן לנהל הליך גירושים ולטפל בכל הנושאים שכרוכים בו. בנוסף, בית משפט זה גם דן במחלוקות בין זוגות ידועים בציבור ובגורל הילדים שלהם ושל בני זוג נשואים.

אם ידועים בציבור נפרדים או זוג נשוי עובר הליך גירושים יש להחליט מי מקבל משמורת על הילדים, מה יהיו הסדרי הראיה של ההורה השני ומה סכום המזונות שהוא יצטרך לשלם. על משמורת, מזונות והסדרי ראיה צריך להחליט בבית המשפט לענייני משפחה, כי כפי שצוין, דיני משפחה הוא התחום תחתיו נמצאים נושאים אלו.

בכל מה שקשור לילדים, הגורל שלהם זהה בין אם ההורים שלהם ידועים בציבור ובין אם ההורים שלהם נשואים. לדוגמא, דיני משפחה קובעים כי אימם של ההורים היא זו שמקבלת משמורת על הילדים באופן אוטומטי כשהם בני 6 ומטה. במקרה זה, אין זה משנה אם ההורים נשואים או לא ואם הם לא נשואים וקיבלו מעמד של ידועים בציבור הם נחשבים כמשפחה לכל דבר ולכן החוק יהיה תקף גם לגביהם.

דיני משפחה קובעים גם שההורה שלא קיבל משמורת מקבל מפגשים קבועים עם הילדים וכל עוד אין סכנה לילדים מצידו המפגשים יהיו ללא כל פיקוח וראוי לתת לו הרבה מפגשים. יש מקרים בהם מנסה ההורה המשמורן לפגוע בזכות של ההורה השני להיפגש עם הילדים. במקרה כזה, ההורה יכול לקחת את ההורה השני אל בית המשפט על מנת להילחם על זכויותיו.

כשמסיימים עם הסדרים אלו, צריך להסדיר מזונות. יש מזונות ילדים, שההורה הלא משמורן צריך לשלם להורה המשמורן כדי שזה האחרון יוכל לכלכל את הילדים ויש מזונות אישה, שהבעל צריך לשלם לאישה אחרי הגירושים, אלא אם כן נמצא שהיא אשמה בהתערערות היחסים ביניהם.

אם כן, דיני משפחה עוסקים בעוד מגוון נושאים מלבד אלו ששייכים לבני זוג וילדיהם וכל עת שבני משפחה מנסים לפתור מחלוקת בבית המשפט, יינתן פסק דין לפי דינים אלו.