יום כיף בעבודה פעם בשנה

מקומות עבודה רבים מקפידים על עריכת ימי כיף לעובדים מינימום פעם בשנה. יש מגוון גדול ושונה של בילויים מסוג זה החל מטיולים או סיורים בערים השונות בארץ ועד לימי כיף בפארקים וכו'. חלק ממקומות התעסוקה מאפשרים לצרף בני זוג ומשפחה ואחרים לא. כמובן שתלוי בתקציב העומד לרשות אותה פירמה ובמטרתה לגבי ההישגים מימים אלו.

קיימות פירמות שעורכות יום כיף לעובדים ולמשפחותיהם בפארקים השונים. ימים אלה תוכננו לעובדים כחלק מההטבות לעצם היותם חלק מאותה פירמה. חברות אחרות, מקיימות ימי כיף וגיבוש לצוות המועסקים בלבד וזאת על מנת לגבש יותר את הקבוצה וליצור סביבת תעסוקה חמה יותר. כמובן שתלוי באיזו פירמה מדובר ומה תקציבה. חברות גדולות יותר ורווחיות מסוגלות להרשות לעצמן בנוסף לימי גיבוש רק לעובדים לערוך גם ימי כיף למשפחות העובדים. בחברות קטנות יותר ופחות רווחיות הפעיליות תהיינה כראוי לתקציב אשר מיועד למטרה זו.

ימי כיף וגיבוש הם משתנים והמגוון גדול ועשיר. לאלו שעורכים את ימי הכיף של החברה יש תקציב כלשהו לכמה אנשים ועל פי זה עליהם לערוך מסע הכולל הסעות, פעילות כזו או אחרת במקום כלשהו וארוחה. כמובן שככל שהתקציב גדול יותר, אפשר לחשוב על מקומות יקרים יותר ואפילו לצרף בני זוג ומשפחות או לעשות כמה ימי כיף מסוג זה במשך השנה.

בדרך כלל הפעילות מתוכננת ליום אחד שכולל סיור באתרים מסוימים או טיול בטבע, תלוי בהלך הרוח. אחרי סיום הטיול מגיעים למסעדה באזור איתה סגרו מראש על מספר מקומות ספציפי, תפריט ממנו יהיו יכולים לבחור עובדי המשרד ומחיר כולל לקבוצה. הסוגים של המסעדות ואופיין בדרך כלל משתנים לפי המקום בו הם נמצאים. ישנן מסעדות מגוונות שיש להן אופי אירוח ואוכל שונה כגון מסעדות בשרים, מסעדות חלביות, אירוח בדואי, אירוח דרוזי או כפרי, בתי קפה, בופה וכדומה.

כדאי לערוך יום כיף לצוות עובדי המשרד על מנת לתחזק ואף להעלות את המורל ולתת לצוות העובדים את התחושה שהם נחוצים לחברה. הדרך של החברה להראות לעובדיה עד כמה הם חשובים לה היא על ידי כך שהם משקיעים בהם בפעילויות וימי כיף ומתן הטבות ונופשים בהנחות או במתנות.