ייעוץ זוגי דתי

בשנים האחרונות ייעוץ זוגי צבר תאוצה רבה בקרב הזוגות בארצנו. יותר ויותר זוגות הנמצאים במשבר, בוחרים לפנות אל ייעוץ זוגי מקצועי ולפתור את בעיותיהם. בעקבות הפופולאריות הרבה, ישנם כיום למעלה ממאות יועצים זוגיים בארץ אשר עברו הכשרה מקצועית לייעץ לבני זוג והפכו רשאים לסייע לזוגות לשקם את מערכות היחסים שלהם. כל בר דעת מבין כי בני זוג דתיים זקוקים לייעוץ זוגי בדיוק באותו האופן שבו בני זוג חילוניים זקוקים לו, על כן, כיצד ניתן להסביר את העובדה שזוגות דתיים מתקשים יותר במציאת יועץ זוגי?

ייעוץ זוגי דתי – מהו כולל?

מבדיקה שנערכה עולה כי לבני זוג דתיים, קשה יותר למצוא יועץ זוגי מתאים, זאת על אף שקיים במדינתו היצע נרחב ומגוון של יועצים זוגיים טובים ומקצועיים. הסיבה לכך הינה שבני זוג דתיים, לא רואים טעם בפנייה ליועץ זוגי, מקצועי ככל שיהיה, אם הוא אינו פועל על פי ההלכה והדת. כלומר, אינו מבצע את תהליכי הייעוץ על סמך היהדות וההקשרים הדתיים. הואיל והיהדות רואה בנישואים איחוד מקודש בין בני זוג לבין עצמם ובין בני הזוג לאלוהים, עניין שימור מסגרת הנישואים והשאיפה לשלום בית נחשבים לחשובים ועיקריים בדת והיא כן תומכת בטיפולים נוסח ייעוץ זוגי כל זמן שאורח הטיפול הינו דתי. ייעוץ זוגי דתי יתנהל על פי יסודות הייעוץ הזוגי בדגש על העקרונות הדתיים ויכלול את כל אותם התהליכים שמתבצעים בייעוץ זוגי (מפגשים של יועץ זוגי עם בני הזוג, הגדרת הבעיות שיש לזוג, הבעת התחושות, הכאבים והרצונות של בני הזוג אחד מהשני ומהקשר הזוגי בכלל, וכמובן רכישת הכלים שיסייעו להם לשפר את מערכת היחסים שלהם, ולנהל תקשורת עתידית בריאה ומועילה).

ייעוץ זוגי דתי – היכן ניתן למצוא?

אף על פי שלבני זוג דתיים הברירה הטבעית תהייה פנייה אל רבנים שיסייעו להם בפתרון ויישוב המחלוקות, זו לא תמיד תהיה הבחירה הנכונה. אומנם, במקרים מסוימים, בעיקר כאשר מדובר בסכסוכים קטנים, יכולים הרבנים להוות גורם דתי וסמכותי שבני הזוג יקשיבו לו, וכך לסייע להם להתפייס ולהסתדר. אולם, לא תמיד הכשרתם של הרבנים תאפשר להם להתמודד עם משבריהם של הזוגות השונים, ולסייע להם לשקם את מערכות היחסים שלהם. מצבים כאלה בהם הרבנים יחשבו "כחסרי השכלה" לסיוע לבני זוג, יהיו כאשר המשבר של הזוג נובע ממישורים רציניים דוגמת דיכאון של אחד מבני הזוג, אלימות, אובדן ושאר מצבים המצריכים טיפול מקצועי והכשרתי. ואכן, ישנם רבנים רבים, המשכילים להפנות זוגות לטיפול מקצועי כמו ייעוץ זוגי דתי, כאשר הם מבינים כי אין להם את המשאבים הנדרשים לסייע לזוגות מסוימים הפונים אליהם. כמו כן, ישנם אפילו רבנים אשר עוברים הכשרה מקצועית בתחום ייעוץ זוגי דתי, במיוחד בשביל לרכוש את הכלים המתאימים לסיוע לזוגות במצבי משבר שונים.

כתיבת תגובה