ייעוץ זוגי מפחית את המתח המיני

יעוץ זוגי נתקל פעמים רבות בתחושת מתח מיני. ייעוץ זוגי יזהה את הקשיים העלולים להכביד על יחסי המין. בני זוג חווים מתח בתחומים מקצועיים, גידול הילדים, משפחה מורחבת וכו. המתח החיצוני עלול להשפיע על יחסי המין שלהם. ניתן לזהות שתי מגמות של השפעה. צורך מוגבר ביחסי מין, הנובע מתוך רצון להירגע ולהתפרק מהמתח בעזרת יחסי המין. מנגד, מתח יכול לגרום להסתגרות וריחוק אצל בני הזוג, ולהפחתה משמעותית ביחסי המין שלהם. ייעוץ זוגי יזהה את הקשר בין המתח המיני שנוצר, לבין הגורמים החיצוניים המשפיעים עליהם. ייעוץ זוגי יעזור להם למצוא מענה למתח החיצוני, יחד עם דרכים חדשות להרגעות ופרוק המתח.

ייעוץ זוגי מזהה את תהליך ההסלמה

ייעוץ זוגי מראה לבני הזוג כיצד ההתנהלות ביניהם מחמירה את המצב. מתח חיצוני יוצר אצל כל אחד מהם צורך בהרגעות. בהמשך, בני הזוג רוצים את יחסי המין, לשם יצירת קירבה אינטימית ומרגיעה. המתח למעשה מרחיק ביניהם, יוצר קונפליקטים וכתוצאה מתמעטים יחסי המין. ייעוץ זוגי מראה כי התנהלות זו מחמירה את המתח. מונעת את האפשרות להירגע. ייעוץ זוגי מדגיש בפניהם כי מצב של העדר יחסי מין, במיוחד כאשר בני הזוג אינם יודעים כיצד להירגע בדרכים אחרות, מוביל אותם לתחושת מתח מתמשכת. ייעוץ זוגי ישקף בפניהם את המצב ויעודד אותם להתמודד עם המצב ברמה האישית והזוגית ולהימנע מהסלמה.

ייעוץ זוגי מעודד הרגעות אישית וזוגית

ייעוץ זוגי מדגיש בפני בני הזוג כי פעולת מניעה הינה הטובה ביותר. בני זוג אשר יודעים להימנע מלהיכנס לתחושת לחץ אישית, יודעים לקחת את הלחצים בבית ובעבודה מבלי להיכנס לתחושת מצוקה, ימצאו את עצמם במקום נינוח יותר. נינוחות שתאפשר להם ביתר קלות לקיים יחסי מין. ייעוץ זוגי ידגיש בפניהם כי הבית אינו פח זבל של כל התחושות השליליות המצטברות אצל כל אחד מהם. לכן חשוב, גם במקרים של קשיים הנוצרים מחוץ לבית, להימנע מלהביא אותם לתוך המערכת הזוגית. למעשה ניתן להביאם ממקום של שיתוף, התמודדות ורצון להירגע. ייעוץ זוגי ידגיש כי זה אינו נכון, ואפילו הרסני לפרוק את המתח שהצטבר בחוץ בתוך הבית. ייעוץ זוגי יעזור לכל אחד מהם למצוא דרכי הרגעות עצמית, על מנת שיוכלו להיפגש בבית הצורה נוחה יותר.

ייעוץ זוגי מעודד יחסי מין מהנים

ייעוץ זוגי ידגיש את ההבדל בין יחסי מין הבאים מתוך צורך, לעיתים צורך שהינו אובססיבי, מכל סיבה שהיא. לבין יחסי מין הבאים מתוך רצון לקרבה פיסית ורגשית. חשוב שבני הזוג יגיעו ליחסי המין לא רק מתוך: מאבק ביניהם, צורך שמשתלט עליהם, צורך להתפרק ולהירגע, אלה מתוך משיכה הדדית ורצון ליהנות. יחסי המין יכולים גם להרגיע. אך יותר מזה, הם באים לקרב ביניהם ולהעשיר את הקשר הזוגי.

כתיבת תגובה