ייעוץ זוגי – חבל ההצלה המועדף שלכם!

ייעוץ זוגי איך זה יכול לסייע לנו?

ובכן, ייעוץ זוגי הינו תהליך ייעוצי-טיפולי שמשלב את שני בני הזוג עם יועץ זוגי מקצועי. תקפידו של אותו יועץ זוגי הוא להבין את מקור הבעיות של בני הזוג, לאפשר להם להתבטא, לפרוק ולבטא את רגשותיהם, את כעסיהם, את תחושותיהם, את לבטיהם, את רצונותיהם ואת שאיפותיהם במסגרת מקבלת, מכובדת ותקשורתית מועילה. במילים אחרות, תהליך הייעוץ הזוגי מאפשר לבני הזוג לתקשר אחד עם השני בצורה חיובית שמובילה לפתרונות ולא מעמיקה את המשברים או מחריפה אותם. בפועל, היועץ הזוגי מקשיב לבני הזוג בעת פריקת התסכולים שלהם, מכוון אותם לעבר העיקר – מציאת מוקדי הבעיות ודרכי הפתרון שלהם ומלווה אותם בעת ההתמודדות שלהם עם הפתרונות והשלבים שבדרך לשיקום הזוגיות ולהחייאתה מחדש.

למה דווקא ייעוץ זוגי?

ייעוץ זוגי הוא אחד התהליכים הבולטים לפתרון משברים בזוגיות שקיים היום, אך הוא ממש לא היחיד. יכול להיות שכבר התוודעתם בצורה זו או אחרת למגוון התהליכים האחרים שקיימים בשוק כמו טיפול זוגי, אימון זוגי, גישור זוגי, ושאר תהליכים נוספים. בין אם שמעתם, עברתם תהליכים מכאלה בעבר ובין אם לא, סביר שתרצו לדעת מה ההבדלים בניהם ולמה דווקא ייעוץ זוגי הוא התהליך שכדאי שתפנו אליו, ולכן החלטנו לסכם במספר מילים כל אחד מהתהליכים:

טיפול זוגי – תהליך פסיכוטראפי דומה במבנה לתהליך ייעוץ זוגי, משלב שני בני זוג עם מטפל זוגי. התהליך מתבסס על עקרונות פסיכולוגיים ומתאים בייחוד מצבים בהם אחד או יותר מבני הזוג מתמודד עם טראומות עבר, משברים משמעותיים, מחלה, אובדן כושר עבודה וכיו"ב.

אימון זוגי – אימון זוגי מבוסס על תהליכי אימון אישי עם התאמה לעולם הזוגיות, למטרות זוגיות ולסיטואציות שונות בחיי הזוגיות. גם תהליך זה משלב את שני בני הזוג אך כולל גם מפגשים פרטניים על כל אחד מהם בנפרד.

גישור זוגי – גישור זוגי הוא בעצם תהליך שכולו גישור, בהתמקדות על פתרון בעיות זוגיות. הוא משלב את שני בני הזוג וחותר למציאת פתרונות ופשרות שיהיו מקובלים על שני הצדדים.

ייעוץ זוגי – תהליך שמשלב את כל השיטות שמפורטות מעל. ייעוץ זוגי מתבסס על עקרונות פסיכולוגיים זהים לאלו של הטיפול הזוגי, מתנהל בדומה לכלל ומשלב את שני בני הזוג, ואף מאפשר סיוע גם לאלו מהזוגות שלא מגלים היענות מלאה משני הצדדים. התהליכים משלבים תהליכי גישור ואימון ובכך מאפשרים לבני הזוג "להנות" מהכל בתהליך ייחודי אחד!

אז אם ייעוץ זוגי מתבסס על עקרונות טיפול זוגי, משלב תהליכי אימון זוגי, משתמש בשיטות גישור זוגי, ומתעלה על חסרונות כולם ומאפשר קיום תהליך גם מול יחיד בקשר – אין ספק שהוא המועדף!


/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"טבלה רגילה";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

ZXCVBN

כתיבת תגובה