יעוץ עסקי – למי ולמה זה כדאי?

בטח יצא לכם לשמוע על המונח יעוץ עסקי אבל לא ממש הבנתם במה מדובר. אז בוא נסביר לכם את זה בצורה הכי פשוטה.

מה זה?

יעוץ עסקי הוא מונח שמתייחס לייעוץ שניתן לעסקים. זה יכול להיות עסק חדש, עסק וותיק או אפילו יזם שמתכנן לפתוח עסק ועדיין לא עשה צעדים ממשיים בכיוון הזה. הייעוץ ניתן על ידי יועץ עסקי והוא כולל עיסוק במגוון תחומים, החל מלקיחת הלוואות, הקצאת כספים, משאבי אנוש, פרסום ושיווק ועוד.

למי זה מיועד?

יעוץ עסקי מיועד, כאמור, ליזמים צעירים לפני פתיחת עסק, לעסקים חדשים ולעסקים וותיקים. באשר ליזמים חדשים, כדאי לקבל ייעוץ עוד הרבה לפני שלוקחים הלוואה לפיתוח והקמה של העסק, כי אולי העסק שרוצים לפתוח לא כלכלי. באשר לעסקים צעירים, הייעוץ יכול לעזור לקדם ולהרחיב את העסק ולצאת מדשדוש במקום לא טוב. באשר לעסקים וותיקים, הייעוץ יכול לעזור כשצריך לרענן את העסק ולהתאים אותו למצב החדש בשוק, לצאת מחובות ועוד.

מתי זה כדאי?

מתי כדאי לקבל את הייעוץ? תלוי באיזה שלב נמצאים. כמו שציינו, כשמתכננים לפתוח עסק חדש, כדאי לקבל את הייעוץ כבר מיד אחרי שעולה הרעיון ולפני שלוקחים הלוואה. היועץ יעזור להבין אם העסק יכול להיות רווחי, כמה אפשר יהיה להרוויח בהיקף שנתי או מהעסק, ועוד. היועץ יוכל ללוות את היזם הצעיר עד ואחרי קבלת ההלוואה. באשר לעסקים צעירים וותיקים, כל זמן הוא זמן טוב, בייחוד בתקופה שלנו, שבה השינויים בשוק הם דרסטיים ופוגעים בכל עסק באשר הוא, אפילו הגדול ביותר.

למה לקחת יועץ חיצוני?

אם רוצים תמונת מצב אמתית ומדויקת וביקורת חדה וקולעת, ייעוץ עסקי מוכרח להינתן מגורם חיצוני – יועץ עסקי ומנוסה – ולעולם לא להפקיד מישהו מתוך העסק או מישהו שמכירים באופן אישי, כי רק אדם אובייקטיבי לחלוטין שאינו מקושר או מיוחס לעסק יוכל להיות ברוטלי במידה הראויה.

רוצים גם?

אם גם אתם רוצים לפתוח עסק או מחפשים דרכים לשפר את המצב וליצור תמונת מצב חיובית עבור העסק שלכם, חפשו יועץ עסקי בעל ניסיון והבנה בתחומים מגוונים ששייכים לעולם העסקים.