כאבי גב שלא עוברים?

הגב הורג אותך כל יום? מי מצליח איפה שהמדע נכשל?

כמו רבים אחרים, אפילו אני, במשך כל חיי, האמנתי ב100% ברפואה הקונבנציונלית ובקופה"ח; כל חולי מינורי, כל מיגרנה פשוטה, באה לסופה באמצעות בליעת קפליה או קוקטייל תרופות. כן, אני פחדן, כזה אני… עד ספטמבר האחרון, לאחר תקופה ארוכה שתקפו אותי מיגרנות, אף קופ"ח לא עזרה. עד שבלית ברירה, עם המון פחדים, נעתרתי להפצרותיה של אחותי הקטנה, אשר בזכותה התוודעתי לעולם של הרפואה המשלימה.

אותו טיפול עזר להקל על הכאבים, מאותו יום אני הפסקתי ללכת לרופאים.

הסטיגמה הקיימת על תחום טיפול לא קונבנציונאלי.

הרבה מאלה אשר מתנגדים לרפואה אלטרנטיבית, מרגישים כך – כי כנראה שהקונספט זר עבורם, או ייתכן כי נחקק בראשם הרושם הסטלני שתחום הרפואה האלטרנטיבית הביא עימו לארץ לפני עשור-שניים. העובדות הן שתחום הטיפולים המשלימים מקבל הרבה לגיטימציה בעולם ובארץ בפרט, בד"כ – התרפיסטים מוסמכים ומנוסים, ולא סתם חבורה של היפּים עם זמן פנוי.

עיסויים

בבסיס, על אף יתרון שיש למדע, רפואה מדעית הינה תאגיד מפלצתי, והתרופות המפורסמות הן, בסופו של יום, מותג. המטרה הראשית היא לפתח אצלך תלות, לפחות בדרגה שתצטרך לחזור לקופ"ח כל תקופה מסוימת ולשלם עוד.

רפואה משלימה באה לתת מענה לבעיות פיזיות שהרפואה המדעית לא פתרה בעצמה.

הרפואה הקונבנציונלית מטנפת את הגוף עם רעלנים מזיקים ומפתחת התמכרויות קשות. הטיפול המקובל אולי יעזור זמנית, אך באותו הזמן הגיוני שהוא יגרום לקשיים רפואיים אחרים ואף לבעיות בתפקודי גוף שונים.

אפשר למצוא יתרונות נוספים, וקצר הבלוג מלהכילם. אך אפשר למצוא מידע נוסף ברחבי הרשת.

האם אין חסרונות?

כמובן שרפואה משלימה – לא חפה מפגמים, ויש תרחישים, בהם הגישה המודרנית דווקא תהיה עדיפה. אבל עדיין, בשיטת ההוליזם, ברוב המקרים – הסיכון הוא מינימלי, וקל למצוא כיום היקף ענק של אינפורמציה חיונית בתחום. ובאופן כללי בתחום זה יש משמעותית יותר פלוסים לעומת מינוסים.

אם אתם רוצים לעיין במידע מקיף יותר בתחום – הקישו על הקישור. בהצלחה.

כתיבת תגובה