כיצד להתמודד עם כאבי גב כרוניים

הגוף האנושי הינו אחת המכונות המורכבות והמסובכות ביותר שאנחנו מכירים, ואולי זה יכול להסביר את העובדה כי מדי פעם בפעם כל אחד ואחת מאיתנו סובלים מכאבים כאלו ואחרים. עבור רבים מהאנשים, כאבי גב הם דבר מוכר ביותר, ממנו הם סובלים לרוב. אנשים רבים אמנם סובלים מפציעות ובעיות ספציפיות דוגמת פריצת דיסק או בעיה אורטופדית כזו או אחרת, אך הרבה מאוד אנשים סובלים פשוט מכאבי גב כרוניים, אשר הסיבה הישירה והמיידית להם אינה ברורה לגמרי.

עבור מקרים קיצוניים יחסית, של פציעות ובעיות מוכרות בגב דוגמת פריצת דיסק וכד', ישנם טיפולים ספציפיים וייעודיים, אליהם יפנה אתכם הרופא אשר יאבחן את הבעיה ממנה אתם סובלים. אך מה במקרה של כאבי גב כרוניים ולא מוגדרים? כיצד מתמודדים איתם? אנשים רבים נשארים אובדי עצות אל מול רופאים אשר אומרים להם פשוט "לעשות התעמלות ולחיות נכון" – אמרה נכונה אמנם, אך כללית וקשה מאוד ליישום.

תכנית אימון מפורטת, מודעות ליציבה, טיפולים אלטרנטיביים ועוד

אז כיצד נתמודד עם כאבי גב כרוניים, כאלו אשר מופיעים מדי יום, ואינם בהכרח עוברים לאחר שאנחנו מתאמנים במכון או עושים פעילות אחרת?

אחד הדברים החשובים ביותר להבין הוא כי אנחנו חייבים לעשות, לפני הכל, שינוי תודעתי. עלינו להיות מודעים לגב ולגוף שלנו, ולקחת זאת בחשבון בכל שלב של היום ובכל החלטה שאנחנו עושים, קטנה או גדולה. במיוחד חשוב לשים לב לגב בעת ישיבה ממושכת, כמו גם בעת שכיבה ועמידה – אנחנו חייבים לשמור על יציבה נכונה לאורך זמן על מנת לתמוך בגוף שלנו, ולסייע לו להיפטר מהכאבים המעצבנים הללו.

כמובן שגם פעילות גופנית היא חשובה מאוד – לא ניתן לוותר עליה. עלינו לעשות פעילות גופנית לפחות שלוש פעמים בשבוע, ועדיף יותר אם מתאפשר. כדאי להכין לעצמכם תכנית אימון מפורטת מראש, בין אם מדובר בהרכבת תכנית אימונים בהתייעצות עם מאמן אישי או מדריך בחדר הכושר, ובין אם פשוט לקבוע לעצמכם מספר מסוים של בריכות אותו תשחו בכל אימון וכד' – כל אחד ומה שהכי מתאים לו. רק חשוב להקפיד ולעמוד בזה לאורך זמן.

ובנוסף לכל אלו, מותר ורצוי גם לעבור טיפולים מקלים שונים, בתקופות כואבות במיוחד. דיקור סיני או טיפולים אלטרנטיביים נוספים עשויים להיות יעילים בהקלה על הכאבים, כמו גם עיסויים שונים וכד'. אבל דיקור סיני או עיסוי – זה לא משנה את העובדה כי על סדר היום הנכון שאתם מרכיבים לעצמכם (אשר חייב לכלול התעמלות יום יומית, תזונה נכונה והפסקות תכופות בישיבה מול המחשב וכד'…), אתם חייבים להקפיד בקנאות…

פורסם בחסות :
http://www.drpriman.co.il/

כתיבת תגובה