כללים לבחירת מיזוג אוויר לבית

בקיץ אולי אפשר להתמודד עם החום, אבל בחורף קשה מאוד לשמור על חום גוף תקין, ואם לא נשמור על טמפרטורת גוף תקינה, אנחנו עלולים להצטנן, וזה במקרה הטוב.

על כן, חשוב להתקין מערכת מיזוג אוויר בבית. אבל לא כל מערכת תספיק, וחשוב לבחור אותה היטב, לפי כמה דברים:

הדבר הראשון שצריך לבדוק לפני שבוחרים מיזוג אוויר בתל אביב הוא האם אנחנו רוצים מיזוג מרכזי או שאולי נתקין מזגן בכל חדר בנפרד? מבחינת העלויות, מיזוג מרכזי הוא משתלם יותר- מערכת אחת שמחממת את כל דרים, כאשר המיזוג נכנס אל תוך כל חדר דרך חלונות מיוחדים. אבל, אם המערכת מתקלקלת, כל החדרים יהיו ללא מיזוג.

בחירת מיזוג אוויר במרכז צריכה להיעשות גם תוך בדיקת כוח סוס. ככל שיש יותר כוחות סוס, כך המערכת חזקה יותר ותספק מיזוג טוב יותר. אם בוחרים במיזוג מרכזי, זה מכריע, בפרט בבתים גדולים, והמערכת צריכה להיות חזקה כדי להגיע לכל נקודות הבית ולחממם אותן היטב.

ובוא לא נשכח את צריכת החשמל. כיום, מערכות מיזוג אוויר בירושלים מדורגות לפי צריכת החשמל שלהן מ A, שמציינת את רמת הצריכה החסכונית ביותר ועד G, שהיא כמובן רמת הצריכה הכי גבוהה. חשוב לזכור שככל שהצריכה חסכונית יותר, לא רק שאנחנו משלמים פחות על כל זמן שהמערכת פועלת, אנחנו גם מזהמים פחות את הסביבה.

באשר למחיר, זה גם קריטריון שיש לקחת בחשבון, אבל כמו תמיד, איכות עולה כסף, ואם אתם תשקיעו יותר, תקבלו מערכת מיזוג איכותית יותר. אבל אל תשכחו לעשות השוואת מחירים בין מערכות מיזוג בעלות אותם מאפיינים בכמה מקומות.

את התקנת המערכת צריך לעשות אך ורק איש מקצוע מתחום מערכות המיזוג, ואם החברה שממנה רכשתם את המערכת מציעה גם שירות התקנה, תנו לאנשים שלה לבצע את ההתקנה.

אז בחרתם מערכת מיזוג חדשה לבית, ואתם מוכנים ומזומנים לחורף הקר. עכשיו מה שמדאיג אתכם הוא בוודאי חשבונות החשמל שעלולים להגיע. ובכן, כיוון המערכת על הטמפרטורה הנכונה יכול להשכיח את הדאגה מליבכם. בחורף, המעלות צריכות להיות 22, ולא יותר- מספיק גבוהות כדי שיהיה נעים בבית ומספיק נמוכות כדי שלא נחלה כשנצא מהבית החוצה בגלל פער גבוה בין הטמפרטורות בבית ובחוץ.