כל המידע אודות דרכי גמילה מעישון

רק עוד אחת ודי. מהו פרק הזמן שתצטרכו בשביל להיגמל סופית מסיגריות? שלושה ימים, שלושה שבועות, 7 חודשים, מספר שנים ? בכנות, לא פשוט להחליט. לרוב המעשנים עישון הוא משמעותי יותר מתחביב, הוא אורח חיים, וככל שמתחילים עם "ההובי" המספק הזה בשלב יחסית צעיר ככה פחות קל להיגמל מימנו.

סיפורי עם סיגריות החל בכיתה ח', מה שפשוט החל כהתנסות חברתית , לדאבוני נמשך כהתמכרות אובססיבית, עד לפני כחצי שנה.

היה ואתם התמכרתם לעישון, או אח שלכם, ואתם זקוקים לאינפורמציה לגבי דרכי גמילה מעישון הגעתם לפוסט הנכון.

מהן הדרכים שקיימות בשביל להפסיק עם הסיגריות?

היום, לא חסרות דרכים להיגמל, אולם איך באמת יודעים מה עובד? הרבה מחקרים מראים שזה עניין אישי, ולכן רצוי לדבר עם קרובי משפחה בעלי אישיות ומאפיינים דומים לשלכם, ע"מ להבין מה עבד עבורם בתהליך.

הפסקת עישון סיגריות הוא הפתרון?

יש מעשנים שפשוט מחליטים: חשובה לי הבריאות והם מצליחים בקלות, ולאלו שלא, יש את השיטות שמקובלות היום:

טיפולים ומטפלים – כמו לדוגמה שימוש בגלולות, או תרופות "פלא". (מהותי לשים לב שחלק מהתרופות והטיפולים מצריכים אישורים רפואיים ויכולים לעורר תופעות לוואי לא נעימות, ועל כן רצוי מאוד לוודא היטב מה אתם צורכים).

ספרים מקצועיים – יש לא מעט ספרים שעזרו למעשנים להפסיק עם סיגריות, לדוגמא סיפרו של אלן קאר, ספרים כמו סיפרו של אלן הועילו ועזרו אף למספר ידוענים להפסיק לעשן – כמו לדוגמא הזמרת בריטני וריצ'רד ברנסון.

סדנאות ייעוץ – יש מספר רב של סדנאות במסלולים שונים, שאת חלקן אפשר למצוא בפרסומות. ברוב המקרים הן מתבססות על חיזוק ותמיכה מאנשים בעלי אותה ההתמכרות, וזאת בדומה למפגשי סיוע לאלכוהוליסטים.

כמו שהוסבר בהתחלה, יש מספר רב של דרכים ואופציות להיגמל אחת ולתמיד, אבל בחלק מהמקרים הדבר הקריטי שחסר זה כח הרצון, הרצון להכריז לכולם "זהו דיי" "זהו דיי סיימתי עם זה". ברגע שכעת אתם עושים את הצעד החכם הזה, ההמשך הרבה יותר פשוט וקל, בייחוד ובעיקר אם למזלכם בורכתם בתמיכה של החברים, זה מה שעזר לי.

לפני סיום, תזכרו תמיד שהעשן פוגע בכולם – בילדים שלכם, בעמיתים לעבודה וגם בחיות.

במידה ואתם חולמים על להפסיק ומעוניינים בעוד עוד מידע אני ממליץ לכם לקרוא מאמרים נוספים שלי.

כתיבת תגובה