לחות – לא רק לעור הפנים

הכמות של הרטיבות הקיימת באוויר נקראת לחות. ישנה חשיבות גדולה למידה של הלחות באוויר , במקומות למיניהם רצוי לשמור על כמות ראויה של לחות כמו בדירות ובתי המגורים, משרדים, מפעלי תעשייה, משתלות ועוד מקומות רבים ושונים. קיימים מכשירים מיוחדים אשר בודקים את המידה של הלחות הקיימת באוויר . למכשירים אלה יש טכניקה באיזה אופן להוסיף לחות או לגרום לייבוש לחות ופיזור הלחות בחללים השונים על פי המידה הנצרכת.

לחות – רמת לחות עשויי להשפיע בדבר הייצור

1. האוויר לא מושפע רק מרמת הטמפרטורה אלא אף מרמת הלחות. כאשר רמת הלחות איננה מתאימה רצוי לייצב אותה בדרכים מלאכותיות.

2. רמת לחות נמוכה באוויר משפיעה על תהליכי ייצור נאותים בתחומים רבים כגון בתעשיית כלי הרכב, במוצרי מזון, בהנבטת פרחים וזרעים בחממות וכולי.

3. ניצוצות באוויר הנוצרים מחשמל סטטי נגרמים בגלל לחות נמוכה באוויר.

בקרת לחות – בקרת לחות חיונית כמעט בכל מקום

1. תהליכי ייצור של הרכבים עשויים להתייעל כתוצאה מהקפדה על בקרת לחות ראוייה, דבר זה יוכל לסייע לתהליך הגימור של השלדה וגם בקרת לחות מסייעת גם לאיכותה של הצביעה , דבר המייתר תהליך נוסף של ליטוש ושיוף צבע הרכב.

2. בקרת לחות הינה דבר חשוב ביותר באולמות קונצרטים. במצב שאין לחות ראויה בצינורות העוגב , הפטישים של הצליל שעשויים מעץ יוכלו להתייבש והצליל עלול להתעוות, לכן מומלץ להקפיד באורח תמידי באולמות הקונצרטים על בקרת לחות.

3. אוויר יבש גורם רקמות האף והגרון. כאשר לא תהיה בקרת לחות באולמות הקונצרטים, קולות הזמרים יכולים להיסדק והם לא יהיו יכולים להגיע לביצוע מקסימאלי של השירים.

4. גם במקום העבודה חיוני ביותר לתכנן שתהיה בקרת לחות , עניין שיהיה יכול לסייע לעבודת העובדים והגנה על בריאותם. בקרת לחות תאפשר מניעת כאבי גרון, עור יבש, תופעות של יובש וגם נטייה להירדם ואף גירוי בעיניים. בשל בקרת לחות התפוקה של העבודה תעלה והעובדים לא ייעדרו מהעבודה.

5. בקרת לחות היא בעלת משמעות בתעשיית המזון, בייצור וגם באחסון המזון. לחות גבוהה עלולה להביא לנזקים בסוגים יחודיים של אוכל ולחות ירודה עלולה לגרום לפגיעה בסוגים אחרים. בקרת לחות תדאג לכך כי כל סוג מסוים של מזון יקבל את רמת הלחות הראוייה עבורו.

הוספת לחות – כיצד מוסיפים לחות?

1. הוספה של לחות נעשית באמצעות מכשירים טכנולוגיים משוכללים. הוספת לחות מבוקרת תדאג כי תוספת הלחות תגיע לכל פינה בחלל באופן שווה.

2. פעמים רבות מתעוררת בעיה נפוצה של חשמל סטטי אשר גורם לדליקות אשר מסבות נזקים משמעותיים לציוד בתעשייה וכך גם בבתי עסק. ע"י הוספת לחות יכולים למנוע את החשש לשרפות כתוצאה מחשמל סטטי.

3. הוספת לחות חיונית באופן ספציפי בתעשיות העוסקות באריזה, בהדפסה, במוצרי פלסטיק, בבדים, בתעשיית הרכב ובייצור תרופות.

כתיבת תגובה