לימודי תואר שני אוניברסיטה או מכללה?

מכללה או אוניברסיטה?

לפני 30 שנה היה נהוג לסיים תואר ראשון מהמעלה הראשונה בכדי לחיות בכבוד במדינה, בתקופה זו המציאות שינתה פניה. בתקופה הקשה בה אנחנו חיים לימודי תואר מהוויים מדד להצלחה בעתיד, בהתאם לכך, קריטי לבחור מסלול מפוצץ שייתן לכולנו אפשרות לחיות בכבוד, ובנוסף לשלוח טפסי הרשמה לבית ספר ברמה גבוהה שיצביע היטב על כישורי אוכלוסיית הסטודנטים שסיימו בהצלחה את לימודיהם.

כיצד לבחור מקצוע? אינפורמציה על תואר שני הנדסת מערכות

אם אתה גם לא לגמרי סגור מה ללמוד, אז בטרם תבצע החלטה ,חשוב מאוד שלא תשכח שבאתגר החלטה על התואר חשוב להישאר עם הרגליים על הקרקע, להשאיר מאחור החלום העתיק להיות אסטרונאוט או בונה צוללות בכיתה ב' ולקבל החלטה בצורה פרקטית מאוד אילו מקצועות ומסלולים מתאימים ליכולותיך.

אופציות בחירת המסלולים הינן עצומות וההחלטה קשה מאוד. יתרה מזאת אסור לשכוח שבחירת מסלול הלימודים היא לא משימה טריוואלית כלל ואף רצוי מאוד לשים עליה דגש מרכזי. בבואך לבחור מומלץ שתזכור את הנושאים האלו – שיהיה מסלול לימודים שניתן למצוא בו עבודה בקלות, משכורת מיטבית שתאפשר לך להתקיים באיכות חיים טובה וכמובן, ענף שאתה מגלה בו התעניינות ותפיק שמחה מהעיסוק בו.

בחירת האוניברסיטה הנבחרת

לאחר קבלת ההחלטה לגבי המקצוע המבוקש מומלץ לבדוק לעומק לגבי האוניברסיטאות. ישנם מספר מרכיבים קריטיים שמוכרחים לברר לגביהם טרם ביצוע ההרשמה:

מיקום המוסד האקדמי – אני ממליץ לבחור מכללה שנמצאת קרוב לאזור המגורים בשביל שלא תבזבזו זמן יקר בדרכים.

תנאי הקבלה של המוסד האקדמי – תמיד נחמד ללמוד באוניברסיטה נחשבת, אך אם ציון הפסיכומטרי שלנו נמוך מהממוצע החלומות מתקופת הגן לא יעזרו לנו כלל. סמל הסטאטוס של

מקום הלימוד – ככל שהמוסד יהיה יותר איכותי, כך יהיה פשוט הרבה יותר למצוא עבודה טובה בהמשך.

תואר שני אוניברסיטה – לפני שמחליטים

ואולי מה שבאמת קריטי לך זה בכלל משהו כמו לימודי הנדסת חשמל, בכל מקצוע ואוניברסיטה שתבחר, גם אם מדובר בהנדסת חקלאות או דיקור סיני, הכרחי לזכור להסתכל קדימה ולזכור היטב שהבחירה כעת תשפיע רבות על המשך חייך. הנה כי כן, רצוי שתבחר את האופציה המיטבית ומעבר לכך, שקביעה זו תהיה משהו שתאהב מאוד וממש תרצה לעסוק בו לפחות עוד כמה שנים.

לבסוף, אם יש לך עדיין התחבטותיות רבות בנוגע לבחירת לימודים כלשהם ואתה רוצה עוד חומר מומלץ לשוחח ארוכות עם תלמידים , לתור אחר מידע באינטרנט לבקש יעוץ במוסדות הרלוונטיים והכל בשביל שאכן תקבל את הבחירה שתשרת אותך הכי טוב.

כתיבת תגובה