לימוד קורס יסודות החשבונאות

קורס יסודות החשבונאות

עיתון דה-מרקר פירסם לאחרונה כי המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) דן בהוצאת תקנה חדשה, אשר תחייב את מוסדות הלימוד האקדמאיים לשלב כלימודי חובה במסגרת אקדמית לימודי מתמטיקה, סטטיסטיקה, קורס מיקרו כלכלה ויסודות החשבונאות. ההיגיון העומד מאחוריי התקנה החדשה: קורסים מסויימים נדרשים לסטודנט בכל דספלינת לימודים אשר יבחר, ומכאן, נכון כי כל סטודנט באשר הוא ילמד קורס כדוגמת יסודות החשבונאות.

ומה דעת הסטודנטים באשר לחייבם ללמוד את הקורס יסודות החשבונאות?

החלטת המל"ג עוררה, כצפוי, כעס בקרב סטודנטים מסויימים. "אם הייתי רוצה ללמוד יסודות החשבונאות, הייתי הולכת ללמוד חשבונאות", אומרת בכעס דנית ענבי, סטודנטים לפילוסופיה באוניברסיטה העברית. "אני בחרתי ללמוד פילוסופיה פשוט כי זה הרבה יותר מעניין אותי מיסודות החשבונאות. החכמולוגים מהמל"ג צריכים להבין שיש בחיים דברים יותר חשובים ממספרים, ויש אנשים שהגיעו די רחוק בחיים גם בלי ללמוד יסודות החשבונאות".

עינב דניתי, סטודנטית מהחוג למדעי המדינה באוניברסיטת תל אביב, דווקא מעודדת את היוזמה החדשה."תמיד עניין אותי ללמוד את קורס יסודות החשבונאות או מבוא למיקרו כלכלה. החשש הוא שהחומר הספציפי בקורס יסודות החשבונאות יהיה מכוון לסטודנטים שלומדים חשבונאות. אני מניחה כי במידה ויחליטו והקורס יסודות החשבונאות הוא קורס חובה לסטודנטים לפילוסופיה, יבנו מערך קורס של יסודות החשבונאות לסטודנטים שלא לומדים חשבונאות. זה יהיה פשוט מצויין!"

הדיון באשר לקורס יסודות החשבונאות, כך נדמה, בעיצומו.

אבל מה לגבי הצלחה במבחן בקורס יסודות החשבונאות?
כנסו לאתר www.ez100.co.il – סרטוני וידאו עם הסבר מלא להצלחה במבחן

האם נכון לחייב סטודנטים מחוגים שונים ללמוד קורסים כדוגמת יסודות החשבונאות?

רואה חשבון עמית שגב, מרצה מן המניין בבית הספר להשכלה גבוהה, התייחס במאמר שפורסם לאחרונה במגזין "רואה החשבון בעידן המודרני ויסודות החשבונאות" לסוגיה, והסביר כיצד קורסים כדוגמת מבוא לחשבונאות פיננסית משמשים למעשה סטודנטים בכל דספלינה. "בוא נניח כי אותו סטודנט לעבודה סוציאלית מתכוון להקים מלכ"ר לצורך עזרה לזולת, גם את מלכ"ר זה צריך לנהל! והניהול מתבצע דרך דוחות כספיים. דוחות כספיים לומדים במסגרת הקורס מבוא לחשבונאות פיננסית – זה עד כדי כך פשוט". מבוא לחשבונאות, הוא מנסה להסביר, זה לא קורס למנהלים בשוק ההון אלא לכל מי שבעתיד ייתכן ויקים אופרציה עסקית מכל סוג – גדולה או קטנה. "במוקם או במאוחר, כולנו נצטרך להסתייע בדברים שמלמדים בקורס מבוא לחשבונאות פיננסית", הוא מסכם.

האם הקורס יסודות החשבונאות הוא קורס ריאלי או הומני

החשש העולה בהקשר לקורסים כדוגמת הקורס יסודות החשבונאות הוא באשר להיותם מחסום עבור סטודנטים המתקשים בלימודים ריאליים: מחד, קורס כדוגמת יסודות החשבונאות אינו נחשב כריאלי, עם זאת הקורס יסודות החשבונאות משלב עיסוק במספרים וחישובים לרוב.