למה כדאי להתחתן בחורף

בדרך כלל עונות הקיץ והאביב הן העונות המועדפות לעריכת טקסי נישואין. רק האמיצים וההרפתקנים שבינינו יהיו מוכנים להינשא בעונת החורף, שאינה צפויה. אחר ככלות הכול, בקיץ ובאביב יכול להיות חם, או… חם יותר. החורף הוא עונה מסוכנת, אפילו בעיתות הבצורת הקשות הניחתות עלינו בשנים האחרונות. הנישאים בעונת החורף חייבים לקחת בחשבון, שעלול לרדת גשם קל, או לחילופין מטר סוחף בדיוק ביום נישואיהם.

עם זאת כדאי לזכור, שלחתונה בעונת החורף יש כמה יתרונות:

א. עלויות

חתונות חורף מעטות יותר, וכך נוצר מצב, שבו ההיצע גדול והביקוש קטן. מחירי אולמות האירועים, הצלמים, המאפרות, מעצבי תסרוקות כלה, אפילו שמלות הכלה יורדים בצורה ניכרת, וכך הם יכולים לחסוך לזוג הצעיר הוצאות רבות.

ב. בחירת בעלי מקצוע

הביקוש המצומצם מאפשר לבעלי מקצוע רבים ואיכותיים להיות פנויים לרשות הזוג המתחתן בתאריך שנקבע. לדוגמה, גני אירועים: סביר מאוד להניח, שבעונת החורף תוכלו למצוא תאריך, שבו גן אירועים שבו חשקתם במיוחד יהיה גם פנוי, וגם יציע לכם מחירים שבעונות השנה האחרות עלולים להיות גבוהים הרבה יותר. כך גם לגבי כל שאר בעלי המקצוע המלווים את אירועי החתונה: צלמי סטילס ווידאיו, DJ, מעצבי שיער, מאפרות וכד' – אין ספק שאלה פנויים הרבה יותר ועומדים לשרותכם בעונת החורף מאשר בעונות "החמות" של החתונות.

ג. שעות החתונה

הימים בחורף קצרים יותר. הערב מגיע בשעות שבעונות אחרות עדיין אור בחוץ. לכאורה, עובדה זו עלולה להיחשב כחיסרון, אך למעשה, זהו יתרון. ניתן לערוך את טקס החופה בשעה מוקדמת יותר, ולאפשר למבוגרים שבין האורחים לנכוח בטקס החופה, לאכול כראוי ובנחת, לרקוד מעט וגם להספיק להגיע הביתה בשעות סבירות. הדבר חשוב במיוחד, מאחר שרוב החתונות נערכות בימי חול, שהם גם ימי עבודה.

ד. מקום החתונה

חתונת חורף בעידן שלנו אינה חייבת להיערך בתוך אולם. מרבית גני האירועים, שבהם נערכות חתונות קיץ ואביב בגינת המקום, נערכים להקים אוהלים נאים ומשובחים, מחוממים, באופן שמאפשר לאורחי החתונה ולמתחתנים עצמם, כמובן, ליהנות מתחושה, שהם נמצאים בתוך גינה מחד, ומוגנים מפני הקור, הרוח והגשם מאידך.

ה. הנוף בחורף

למי שאוהבים נופים דרמטיים, שונים, יוצאי דופן – חתונת חורף היא בחירה מוצלחת. אם לא יורד גשם, ואפילו אם יורד מטר קל, עדיין אפשר למצוא מקומות בטבע, שבהם ניתן לערוך את הצילומים שלפני החתונה על רקע שמיים אפורים, ים סוער, או רחובות רטובים מגשם. כל אלה עשויים להוסיף נופך רומנוי דרמטי לאירוע חשוב זה.

חשוב לזכור, שהבעיה העיקרית בחתונות חורף היא בעית הצילומים, שנוהג הזוג המתחתן לעשות לפני טקס החתונה. ענין זה בעייתי רק אם במקרה, בתאריך החתונה ובשעת החתונה ניתך מטר קשה, שאינו מאפשר בשום פנים ואופן צילומי חוץ. על פי החורפים האחרונים יש סיכוי סביר, שגם אם תבחרו תאריך לחתונה בחורף, עדיין יהיה מזג אוויר קר אולי, אך לא בהכרח גשום, והפיצוי על הקור וחוסר הנוחות המסוימת יהיה בנופים הדרמטיים והלא שגרתיים, שישמשו רקע לצילומים שלכם.

מה עושים במקרה שקרה הגרוע מכל ואכן מטר סוחף מאפיין את יום נישואיכם?

להלן שני רעיונות מעט לא שגרתיים:

א.      כדאי להיערך לאפשרות זו מראש באמצעות שיריון מקומות מיוחדים סגורים, שבהם ניתן לערוך צילומים בלי לחשוש מגשם ומרוח.

ב.      כדאי לזכור, שמחצית מדינת ישראל היא מדבר, ויכול להיות רעיון נחמד לערוך חתונה באזור הדרום, המציע גני אירועים רבים. כך אפשר ליהנות מנוף מדברי מיוחד במינו, ולהגביר את הסיכויים, שאולי יהיה קר, אך לא יהיה גשום.

והעיקר – שיהיה במזל!

הכותב: חי שושן, מעצב שיער לכלות.

כתיבת תגובה