למה מומלץ לגדל חיות מחמד? ואיך הן משפרות את הבריאות שלנו?

אורח החיים המודרני מערב בתוכו קדמה טכנולוגית רבה. עם הקדמה הטכנולוגית אנשים רבים יותר חשים יותר חרדה, דיכאון ובדידות כתוצאה מהניכור שיש בחברה שלנו. אם אנחנו רוצים להתמודד
עם בעיות אלו או עם בעיות של לחץ דם גבוה ומחלות לב אנחנו לא צריכים לחפש פתרונות פלא. אימוץ חיית מחמד כמו כלב או חתול יכולה לתרום מאוד לבריאות הרגשית ולבריאות הגופנית שלנו. חיית מחמד יכולה להרגיע אותו ולהפוך אותנו לאנשים בריאים יותר. ליטוף חיית המחמד יכול לגרום לנו לחוש פחות בודדים וכאשר יש לנו חיית מחמד מערכת החיסון שלנו יכולה להשתפר אף היא ולהיות עמידה יותר בפני וירוסים וחיידקים שונים.

איך גידול כלב משפר את המצב רוח?

גידול כלב יכול לשפר מאוד את מצב הרוח האישי שלנו. כלבים הם חיות נאמנות שיודעות להביע רגשות של חיבה ואהבה כלפינו. כלבים יכולים לאפשר לנו לבטא אהבה וגם לחוש אהבה בחזרה. כאשר יש לנו כלב אנחנו מרגישים פחות לבד והוא יכול לעזור לנו להרגיש פחות בדיכאון או בחרדה. לאוכלוסיות של אנשים קשישים מאוד מומלץ למשל לאמץ כלב או אפילו חתול. אימוץ כלב יכול גם לחזק את הביטחון העצמי של ילדים רבים שצריכים להיות אחראים לו ולטפל בו. ילד שלומד לטפל ולהיות אחראי על כלב יכול להיות ילד שהוא יותר בטוח בעצמו ויותר בוגר.

למה חשוב לשים לב כאשר מגדלים כלב? ואיך הקשר ההדדי אתו יטיב עמנו?

כאשר אנחנו מגדלים כלב חשוב שנשים לב שהוא בריא ושהוא מקבל את כל החיסונים והאוכל שהוא צריך. חשוב מאוד לשים לב לחינוך של הכלב שכולל חינוך לעשיית צרכים מחוץ לבית וחינוך להיות ידידותי לכלבים אחרים וגם לאנשים. חשוב לאלף את הכלב שלנו כך שהוא לא יהיה תוקפני כלפי חיות או אנשים. עוד חשוב לשים לב לכך שלכלב שלנו אין קרציות או פרעושים שיכולים להזיק גם לו וגם לנו.

בסופו של דבר הקשר ההדדי עם הכלב שלנו יוכל לפתח אותנו מבחינה רגשית. גידול כלב מהווה אושר גדול והוא יכול לאפשר לנו להיות אנשים מאושרים יותר. הכלב שלנו יוכל לאפשר לנו להיות פחות לבד ויותר חברותיים. כלבים הם חיה מאוד תקשורתית וכאשר אנחנו מגדלים אותנו אנחנו יכולים ללמוד להתחשב בצרכים של הזולת שלנו.

מחפשים ווטרינר באזור הדרום? פנו עוד היום למרפאה וטרינרית בבאר שבע לקבל טיפים ועצות לאימוץ וגידול כלב.