מדפסות – כל מה שרצית לדעת על גבי מהפכת הדפוס

מדפסות באות לשימוש כאמצעי לפלט של כתב, שירטוט או טקסט על גבי נייר. בעידן הטכנולוגיה מדפסות קיימות בכל מקום, במשרדים, בבתי עסקים ובנוסף גם בבתים פרטיים. השוק מציע סוגים שונים של מדפסות. את סוגה של המדפסת צריך להעדיף על פי הצרכים.


מדפסות לייזר – כל משרד זקוק למדפסת

1.יש כל מיני מדפסות מסוגים שונים. יש מדפסות שמופעלות בדרך עצמאית עם חיבור לכבל טלפון ןושנן מדפסות שמחוברות למחשב.

2. במשרדים שיש בהם מחשבים רבים, קיימת גם מדפסת יחידה שעושה את פעולת ההדפסה בעבור כל המחשבים, כל מחשב מסוגל לתת הוראת הדפסה המגיעה אל המדפסת המשותפת. החיסרון של מדפסות אלו הוא, במידה והמדפסת מתקלקלת, אף אחד במשרד לא יוכל להדפיס.

3. בשנות השמונים היו מדפסות מסוג מדפסת סיכה. אבל עם התקדמות הטכנולוגיה, מדפסות הפועלות בשיטת הזרקת דיו החליפו את מדפסת הסיכה. כעת מדפסות סיכה כמעט שלא קיימות בשווקים.

4. מדפסות מסוג של מדפסת לייזר הן המדפסות הנפוצות יותר מכולם, הם אכן עדיין עולות יותר בקנייה, אולם עלות האחזקה שלהם זולה הרבה יותר.

5. בכל משרד או בית עסק שיש להם מספר רב של הדפסות , מומלץ לעשות שימוש במדפסות לייזר .


סורקים – לשימושים רבים

1. סורקים פועלים באופן דיגיטלי. באמצעות סריקת המסמך אפשרי להעלותו על גבי המחשב הביתי כקובץ וורד.

2. סורקים יוצרים קבצים דיגיטליים שאותם אנחנו יכולים לערוך, לרענן, להוסיף או למחוק תכנים.

3. סורקים מאפשרים לשלוח כל מסמך באמצעות המחשב.

4. סורקים מאפשרים להקטין את כמות הנייר במשרדים ולחסוך מקום רב. ע"י הסורקים קימת אפשרות ליצור ארכיון ממוחשב של כל המסמכים. כאשר מקימים ארכיון ממוחשב, אסור לשכוח לבצע גיבוי עבור כל מסמך שנסרק.

5. חשוב מאוד לקנות סורקים איכותיים. כאשר יש צורך לסרוק כמות רבה של מסמכים, עדיף לקנות מכשיר הסורק מסמכים בפרק זמן קצר משני צדי הדף. גם טיב הסורק היא פרמטר בעל חשיבות. נחוץ לרכוש סורק מעולה כדי שאפשר יהיה לקרוא באופן ברור את המסמכים שעברו סריקה.

6. יש לבדוק שהסורק הוא פרקטי ושיש אפשרות להפעילו באופן קל ונוח.


פקסימיליה – כל משרד צריך פקס

1. אף בתקופת הדואר האלקטרוני, פקסימיליה הינה עדיין מכשיר פרודוקטיבי בכל המשרדים ובבתים רבים. נתונים סטטיסטיים מוכיחים כי בכל שנה גדלות המכירות של מכשירי פקסימיליה בעשרה אחוז.

2. אם משגרים מסמך בעזרת פקסימיליה הוא מקבל תוקף משפטי.

3. אפשרי לשגר על ידי פקסימיליה כל מיני מסמכים כשהם חתומים בחתימה אישית.

4. ישנם מכשירי פקסימיליה הנותנים אפשרות של שליחה וקבלה של המסמך ישירות על ידי המחשב.

5. בשוק הרחב ישנם מכשירים משולבים המכילים מדפסת, סורק ופקסימיליה. מכשירים אלה שכיחים מאוד, הם אינם יקרים ונמצאים בשימוש במשרדים ובבתים לא מעטים.

כתיבת תגובה