מדריך- כל הדרכים למציאת עבודה בהייטק

מציאת עבודה בהייטק איננה מלאכה פשוטה ויש להשקיע בה מחשבה ותכנון מוקדם. בין אם עסקתם כבר בתחום ובין אם אתם חסרי ניסיון, כל חיפוש אחר משרה חדשה הוא משימה אליה יש להתכונן, אחרת היא עלולה להיות ארוכה ומייאשת.

בחירת התפקיד המבוקש

תחום ההייטק הוא בעל ענפים רבים ושונים וכולם נמצאים תחת אותה כותרת. יש לשים לכך לב בזמן חיפוש העבודה, ולחקור מעט כל ענף וכל תחום לפני שמגישים אליו מועמדות או מאידך פוסלים אותו מהר מדי ללא הצדקה.

קיימים אנשים רבים שנדדו בין מספר ענפים בתחום בהצלחה, בין אם זה באותה החברה או בחברות שונות. זאת אומרת שבמידה ואתם מתמחים או מנוסים למשל בפיתוח ACIS, אין זה מחייב שלא תתאימו או תתעניינו בפיתוח מעגלים מודפסים או הנדסת FPGA.

הנקודה היא לא להיות מקובעים ולפתוח את האופציות לעסוק בכמה ענפים כך שגם לכם יהיה מגוון ומעניין וגם למעסיק יש אפשרות לקבל אתכם לעבודה במספר תחומים. כמובן שאין פירוש הדבר להגיש מועמדות לכל המשרות באשר הן, יש לעשות עבודת מחקר קצרה על כל משרה אפשרית ולהחליט מה יכול לעניין וכמובן להתאים לכם.

הכנת המסמכים הנדרשים

לאחר שערכתם רשימת משרות פוטנציאליות עבורכם באתרי השמה בהייטק, או לוחות מודעות שונים, יש להכין מספר מסמכים. הקפידו שקורות החיים שלכם מנוסחים עבור עולם העבודה בהייטק, וצרפו גם מכתבי המלצה ואת שמות הממליצים עם מספרי הטלפון שלהם ופירוט קל אודותיהם. הקפידו להתאים את קורות החיים וההמלצות שלכם לכל חברה וחברה בהתאם לצרכיה ולמשרה המבוקשת.

איך לחפש מודעות דרושים הייטק

כעת, נמצאים בידכם רשימת משרות מבוקשות וכן כל המסמכים הדרושים לשליחה, בהתאם לכל משרה וחברה. השלב הבא הוא למצוא חברות השמה בהייטק ומקומות בהם מפרסמים משרות מהסוג שבחרתם.

בדרך כלל חברות מפרסמות את מודעות הדרושים שלהם במספר מקומות, לכן המיקוד כאן הכרחי בהחלט. שליחת קורות חיים בתפוצה לכל מודעת דרושים הייטק הנקרית בדרככם עשויה ליצור מצב בו שלחתם פעמיים או יותר את פרטיכם לאותה משרה.

ראיון העבודה

עברתם את כל השלבים, שלחתם קורות חיים למודעות דרושים הייטק והגעתם סופסוף לראיון עבודה. הגיעו מוכנים לראיון, חזרו ושננו את החומר הרלוונטי ודלו כמה שיותר מידע אודות החברה אליה אתם מגיעים ואודות התפקיד המבוקש. את הפרטים תוכלו לקבל דרך אנשים שעובדים בחברה או דרך פורומים באינטרנט של אנשי הייטק.

נסו לשאול אדם שהתראיין כבר למשרה מה שאלו אותו בראיון, כיצד התרשם ומה הוא ממליץ. אם נעזרתם בחברת השמה למציאת אותה מודעת דרושים הייטק אליה אתם מתראיינים כעת, בררו עם נציג החברה על נקודות החשובות למבצעי הראיון. כמובן שיש להגיע בלבוש מרשים ונאות, מחויט אך לא יותר מדי. הגיעו מסודרים, נקיים ונעימים, שדרו ביטחון ונוכחות שלווה ואל תשכחו לחייך. שיהיה בהצלחה.

יש 2 תגובות על “מדריך- כל הדרכים למציאת עבודה בהייטק

  1. בהחלט מסכימים, מציאת עבודה בהיי טק איננה משימה קלה, אך היא גם לא בלתי אפשרית.

    "שוק העבודה היום, במיוחד מקצועות עתירי הידע הוא פרסונאלי ודינמי. מה שאומר שהמצליחים הם אלו שמשכילים להתפתח וללמוד תחומים חדשים ובמקביל להפנים כי הם אמורים לנהל את עצמם כמו חברה ולא כמו עובד , הווה אומר לחפש הזדמנויות חדשות ושווקים חדשים על בסיס קבוע."
    (מתוך המאמר באתרנו: לנצח במירוץ לעבודה. לקריאה נוספת: http://www.picaro.co.il/מאמרים-וטיפים-למחפשי-עבודה-בהייטק/מאמרים-למועמדים-למשרות-הייטק/66-לנצח-במירוץ-לחיפוש-עבודה )

  2. טיפים טובים, אבל אני יכולה לחשוב על עוד כמה. לא מספיק רק לחייך (למרות שזה חשוב), כדאי גם להיות וורבלי, לשאול שאלות ולהביע סקרנות והתעניינות בחברה. לא יכול להזיק… קראתי על זה לפני כשבוע במאמר bit.ly/rG281s, ואני באמת חושבת שזו עצה חשובה. לא מספיק סתם להנהן, חשוב להראות למעסיקים הפוטנציאלים שאת ממש רוצה להיות חלק מהמקום.

כתיבת תגובה