מדריך למטייל בדרום אמריקה

טיול לדרום אמריקה נהפך למושג  שבאופן מיידי מעלה אסוציאציות כמו חופש, טראקים, קרנבלים וחוויה של פעם בחיים. אכן דרום אמריקה היא איזור גדול מאוד שטומן בחובו שלל חוויות ומראות שקשה מאוד להישאר אדישים אליהם.

דרום אמריקה על מדינותיה השונות מציעה שלל אטרקציות שבעיקרן מסלולי טיול מרתקים, נופי פרא ומפלי מים עצומים, ובעונה ניתן למצוא הרים מושלגים וקרחוני ענק. הנוף המקומי כולל גם יערות וג'ונגלים סבוכים וכפרים שקטים של כורי פחם או אינדיאנים מקומיים שמפעילים שווקים ססגוניים.

אפשרויות למתכנן טיול לדרום אמריקה

טיול לדרום אמריקה יכול להיות פרויקט מורכב ולא פשוט מבחינת רבות. עלות הטיסה והשהייה במקום, הכנת הציוד לטיול, ביטוח בריאות וביצוע חיסונים עשויות להיות משימות ששואבות מרץ וזמן רב, על כן מומלץ מאוד לפרוס את ההכנה לטיול לאורך זמן, וכל פעם לבצע משימה אחת, כך ההכנות יהפכו לפחות מעיקות.

כמו כן, תמיד קיימת האפשרות לקחת טיול מאורגן. טיולים מאורגנים לדרום אמריקה הם דבר נפוץ שחוסך טרדות רבות, כגון תכנון המסלול ומציאת האתרים האטרקטיביים ביבשת, תכנון ומציאת תחבורה מקומית, דאגה למקומות לינה וארוחות בכל מדינה ועוד.

טיול מאורגן לדרום אמריקה נערך בדרך כלל כשבועיים ומעלה כאשר במהלכו מבקרים ומבלים במקומות המומלצים והאטרקטיביים ביותר ביבשת, במגבלת הזמן והמרחק כמובן. דרום אמריקה גדולה ומרתקת ויש המון מה לראות.

איפה כדאי לבקר?

דרום אמריקה היא יבשה גדולה ששוכנת בין האוקיינוס האטלאנטי לאוקיינוס השקט ומכילה בתוכה שלוש אוטונומיות באיי פוקלנד ושתים עשרה מדינות עצמאיות. טיול לדרום אמריקה, כפי שכבר ציינו, מצריך זמן על מנת לבקר ולמצות לחלוטין כל מדינה עד תומה.

המקומות מומלצים לביקור לפי עונה. ארגנטינה למשל, היא אחת המדינות הבולטות והאטרקטיביות ביותר, שם רצוי לבקר בין אוקטובר לאפריל וליהנות ממגוון רב של טיולים בין נופים גדולים ומפוארים, אגמים ומפלים וכן בילויים במסעדות ומסבאות מקומיות עם ניחוח וטעם ייחודי. בחודשים אלו מומלץ גם להגיע אל צ'ילה המציעה נופים מרהיבים לא פחות.

בחודש פברואר מדי שנה ברזיל היא המקום להיות בו ולחוות את הקרנבל הברזילאי המרהיב והמפורסם וכמו כן לא לפספס את החופים הכחולים המופלאים במקום. בין גבולות אקוודור תוכלו למצוא נופים מדהימים שמשרים רוגע, כפרים רגועים ופשוטים בלב היערות והטבע. לאוהבי הציור, מומלץ מאוד להצטייד בציוד מתאים, זה משהו שחבל לפספס.

לאורך כל השנה אפשרי ואף רצוי להגיע אל פרו, ארץ המשופעת בפלאי טבע ובתושבים חמים ומקסימים. מנובמבר עד אפריל מחכה לכם גואטמלה המרהיבה, הממוקמת במרכז אמריקה ולא בדרומה, שם תוכלו למצוא רוב של תושבים אינדיאנים, דוברי ספרדית, אך גם קבוצות שדוברות את השפה העתיקה של שבטי המאיה, וכן חופי ים לחים וחמימים.

כדאי להגיד את זה מראש – רוב הסיכויים שלא תצליחו להגיע לכל הארצות ולכל האתרים המעניינים ביבשת. אם תבחרו לעשות טיול לדרום אמריקה עם קבוצה מאורגנת, תוכלו לקבל טעימה מאתרים נבחרים. ואם בכוחות עצמכם אתם בוחרים לטייל, קחו לעצמכם את הזמן וטיילו מתוך הנאה, ולא מתוך לחץ. דרום אמריקה תחכה לכם גם בפעם הבאה.

כתיבת תגובה