מהן הסיבות לכאב בטני

הבטן היא האזור שבין החזה לאגן, הנקרא בדרך כלל הבטן. הוא מורכב מקיבה, כבד, מעי דק, מעי גס, כיס מרה, טחול, כליות, סרעפת, לבלב ואיברים אחרים. החלק הקדמי של הבטן מורכב משכבות של רקמה הנקראות פאשיה, והחלק האחורי של הבטן מורכב מעמוד השדרה ושרירי הגב. כלי הדם המחוברים לבטן הם בעיקר הווריד הנבוב התחתון ואבי העורקים וענפיו.

כאבי בטן נקראים גם כאבי בטן או כאבי בטן ויכולים להיות בעוצמה משתנה. זה מתרחש בין החזה והאגן וניתן להרגיש אותו ככאב חד מקומי או כאב עמום לסירוגין בהתאם לגורם. במקרים מסוימים, כאבי בטן יכולים להקרין לחלקים אחרים בגוף, כגון הכתפיים, אזור שק האשכים והגב.

כאבי בטן יכולים להיגרם מסיבות שונות.

מספר סיבות נפוצות לכאבי בטן

מתיחה של שרירי הבטן.
ריפלוקס חומצי עלול לגרום לצרבת וכאבי בטן. ריפלוקס חומצי הוא כאשר תוכן הקיבה חוזר אל הוושט. GERD ראשי תיבות של מחלת ריפלוקס גסטרו-וופגיאלי. GERD יכול לגרום לכאבי בטן כרוניים. זה יכול לפעמים להוביל לסיבוכים אחרים, כמו קושי בבליעת מזון וסיבוכים אחרים.
דלקת התוספתן גורמת לכאבי בטן והיא דלקת של התוספתן. התוספתן ממוקם במעי הגס בצד ימין של הבטן התחתונה.
כאבי בטן עשויים להיגרם מדלקת בכיס המרה. במצב זה, כיס המרה הופך דלקתי וגורם לכאבים עזים בצד ימין של הקיבה.
עצירות היא אחת הסיבות השכיחות ביותר לכאבי בטן. אם היציאות שלך לא סדירות ויש לך יציאות קשות וקשות, עצירות עלולה להיות הסיבה לכאבי הבטן שלך.
מחלת קרוהן עלולה לגרום לכאבי בטן. במחלה זו, המעי הגס והמעי הדק מושפעים לרוב מדלקת. זה קשור בדרך כלל לשינוי בהרגלי היציאות, כגון צואה רופפת או עצירות.
שלשול גורם לכאבי בטן תחתונה שיכולים להיגרם על ידי זיהום, תגובה לתרופה או הרעלת מזון.
גזים עלולים לגרום לנפיחות ולכאבי בטן. כאב זה המושרה על ידי גזים הוא בדרך כלל קל, אך גזים מוגזמים עלולים להפריע.
אבני מרה עלולות לגרום לכאבי בטן ולכאבי בטן. במצב זה נוצרות אבני מרה בכיס המרה בין היתר עקב עלייה ברמות הכולסטרול במרה.
אחד הגורמים לכאבי בטן הוא גסטריטיס. זהו מצב בו הקיבה הופכת דלקתית ולעתים קרובות מלווה בבחילות. אלכוהול, עישון, תרופות כגון משככי כאבים ומזונות חריפים יכולים לגרום לדלקת בקיבה.

gotop

חברת GO TOP מציעה מגוון שירותי קידום אתרים לעסקים , בניית אתרי אינטרנט, פרסום אינטרנטי בגוגל אדס וברשתות החברתיות וייעוץ עסקי למיתוג העסק במרחב הרשתי עם נסיון של מעל 11 שנים בתחום, פנו אלינו עוד היום 054-9489377.

כתיבת תגובה