מה ההבדל בין סאמר קאמפ לסאמר סקול

לקראת חופשת הקיץ עומדת בפני הילדים אפשרות לבחור כיצד להעביר את הזמן הארוך של החופשה. סאמר קאמפ (מחנה קיץ) וסאמר סקול (בית-ספר קיץ) מהווים אפשרות נפלאה לשילוב טיול בחו"ל ומפגש עם חברים מרחבי העולם, במסגרת קיצית הכוללות לימודים, עצמאות והנאה.
הן מחנה קיץ והן סאמר סקול , נותנים מענה לצורך המתפתח של ילדים בגילאים השונים. המטרה של מסגרות אלו היא שילוב הילד בתחום החברתי ובתחום הלימודים באופן הטוב ביותר, כאשר הדרך היא לימוד תוך בילוי והנאה, הכרות עם חברים חדשים ברחבי העולם ורכישת עצמאות וביטחון  עצמי, הנובע מהתמודדויות ומהצלחות.
עם זאת, מדובר במסגרות שונות לחלוטין באופיין, וחשוב לוודא כי הילד מעוניין לבחור בחופשה המתאימה עבורו. מה ההבדל בין סאמר קאמפ לסאמר סקול, מהם היתרונות, ובמה לבחור עבור הילד.

מחנות קיץ – מסגרת, חברים ואחריות
סאמר קאמפ משלב פעילות מחנאית עם הקניית מיומנויות חברתיות ולימודיות. המחנות מתקיימים מחוץ לעיר, באזור טבע מוסדר, כוללים אימונים בענפי ספורט שונים, תרגול, פעילויות חברתיות משותפות, והתמחות בנושא מסוים, לפי אופי מחנה הקיץ.
מחנה קיץ שם דגש על שילוב הילדים בפעילויות בטבע, תוך עידוד וחיזוק הכישורים הטבעיים שלהם, כאשר לכל מחנה נושא מסוים שסביבו מתנהלת הפעילות הלימודית והחינוכית במקום.
באווירת סאמר קאמפ ובפיקוח צמוד של מדריכים, מבצעים החניכים פעילויות חדשות ויומיומיות, לומדים לחיות באופן עצמאי, רוכשים ביטחון עצמי, משתתפים בפעילויות ספורט קבוצתיות, חולקים באחריות עם חבריהם.
היכולת של הילדים לפתח כישורים ולהצליח במסגרת סאמר קאמפ, היא רבה, הפעילות האינטנסיבית, ללא טלוויזיה, אינטרנט ומכשירים ניידים מאפשרת להם לקחת אחריות ולהיות מעורבים חברתית ולגלות יכולות אותן לא יכלו לחשוף במסגרת הלימודים של בית הספר.
לימוד האנגלית מתבצע בעיקר תוך הפעילות היומיומית, המחייבת שימוש בשפה עם המדריכים ועם החברים במחנה.

summer school – לימודים וחברה
סאמר סקול היא תכנית לימודים המיועדת לחופשת הקיץ, מתקיימת במסגרות של בתי ספר או ארגונים אחרים, ומטרתה למקד את הילד בנושא מסוים, בדרך כלל בתחום הלימודי.
בית הספר שם דגש על שיפור יכולת הלימוד, אם באמצעות קורס השלמה, לימודי הכנה, או מסגרות חופשיות יותר, שמטרתן לספק לתלמידים מרחבי העולם בסיס ללימוד השפה האנגלית.
תוכנית הלימודים כוללת מערכות שעות, שיעורים, הדרכות ושיעורי בית. מעבר לשעות הלימודים מתקיימת מסגרת של פעילויות חברתיות, לילדים צעירים יותר, ושעות בילוי חופשיות לבוגרים.
המטרה היא בעיקר הישגית, להעשיר את הידע הבסיסי לקראת שנת הלימודים הבאה.

ההבדל העיקרי בין סאמר קאמפ / סאמר סקול
סאמר סקול הוא מסגרת אינטנסיבית המיועדת בעיקרה לשיפור ציונים או להתמקדות בלימודים בתחום מסוים.
סאמר קאמפ מעולה לפיתוח מיומנויות חברתיות ועצמאות אישית. הילדים מבלים זמן נפלא, צוברים חוויות עם חברים חדשים, ורוכשים ביטחון ומיומנות המאפשרים להם לשוחח באנגלית שוטפת.