מה חדש בתחום האופניים חשמליים? ומה חשוב כאשר בוחרים אופניים חשמליים?

כבר בשנת 2010 האופניים החשמליים הופיעו בארץ לראשונה ומאז הפכו לפופולאריים ואהובים במיוחד. כיום עם הזמן יותר ויותר רוכבים מגלים בהם את הפתרון האידיאלי לנסיעה אורבנית עירונית נוחה ובטוחה. ואולם, כיום יש חנויות ויבואנים רבים המציעים המון דגמים וסוגים של אופניים חשמליים איכותיים העונים על כל צורך או דרישה של הרוכב. ואם יצאתם מעט מבולבלים מהמבחר הרב שמוצעים, אז נציין שאופניים חשמליים איכותיים יותר יהיו בעלי חלקים טובים יותר. ראשית, השלדה הטובה, הנפוצה והמומלצת ביותר היא אלומיניום תעופתי הנקרא 6061, שנית המנוע מנוע צריך להיות חזק, הסוללה המומלצת היא סוללת ליתיום בדרך כלל 48V , בולמי זעזועים איכותיים, יש לבדוק גם את הבלמים שיהיו איכותיים, וכן הגלגלים עם צמיגים איכותיים.

אחד הדגמים ההולכים ותופסים תאוצה בשנה האחרונה הארץ ובעולם כולו הם אופני שטח חשמליים. אין ספק שאופניים אלו הצליחו לחולל שינוי ולהציב רף גבוה בכל מה שקשור לרכיבה על אופניים חשמליים בכל שטח ובכל סוג של מסלול מאתגר ככל שיהיה.

אז מה חדש היום? השלדה, בולמי זעזועים, גלגלים, סוללה, בלמים, מנוע ועוד שלל חלקים ומרכיבים. אחד מהחידושים הבולטים והחשובים הם המידות המרשימות של גלגלי האופניים (כאשר הגלגלים הקדמיים 29 אינץ' עם צמיג רחב, ומאחור 27.5 אינץ' עם צמיג רחב- נוסיף ונציין כי באופני שטח הגלגל הקדמי הוא גדול יותר בקוטר מאשר הגלגל האחורי), וזאת בכדי שיעמדו בכל מכשול בדרך או יכולת דריסת קלה של מכשולים מבלי לפגוע ביכולת ההגוי שמאפיין את הגלגלים הרחבים ושמנים שיש מלפנים. דבר נוסף שחדש ומרשים היא הסוללה החדשה שמגיעה עם קיבולת של 13 אמפר לשעה שמגדילה באופן משמעותי ובולט את טווח הנסיעה. כלומר מערכת ההנעה המרשימה והמתקדמת ביותר בתחום נותנת את היכולות לביצועים וליכולות מרשימים שעד היום לא הכרנו כלל בתחום. אומנם גם המנוע מרשים בעל הספק של 250 וואט כמתחייב לפי החוק. אך חשוב מאוד לציין כי כל הרכיבים מובנים בתוך המים בכדי להיות מוגנים מפני מים ורטיבות. מזלג קדמי מרשים בקוטר 34 מ"מ ובלם אחורי מרשים ומתקדם, וכן גלגלים רחבים וחישוקים מהמובילים בתחום. מערכת ההילוכים של שימאנו עם מצמד ברמת XT – כל המכלול זו הבחירה הנכונה והטובה שיש ליכולות וביצועים של אופני שטח חשמליים. אז אם אתם רוכבים על אופניים חשמליות עשו חיים.

כתיבת תגובה