מה חשוב לדעת על מניעת עישון?

רק עוד אחת ודי. כמה זמן ייקח לכם להפסיק לעשן לצמיתות? ארבעה ימים, שבוע, חמישה חודשים, בין שנה לשנתיים? בדוגרי, אפילו קשה להחליט. למרבית המעשנים העישון הוא משמעותי יותר מעוד תחביב, הוא מה שעושה להם טוב, ולצערנו הרב, ככל שמתחילים עם "התחביב" המטריד הזה בגיל צעיר יותר כך הרבה יותר קשה להיגמל מימנו.

התמכרתי לעישון בחו"ל בכיתה י', מה שפשוט החל כסקרנות בריאה, לצערי נמשך כאובססיה, עד לפני קרוב לשנה.

אם לצערכם התמכרתם לניקוטין, או מישהו שיקר לכם, ואתם מחפשים נואשות אינפורמציה על היפנוזה להפסקת עישון מצאתם את הבלוג הנכון.

אילו אופציות קיימות בשביל להיגמל סופית?

בתקופה האחרונה, יש מספר גדול של אופציות ושיטות להיגמל, אך איך באמת יודעים מה השיטה המתאימה? הרבה מחקרים מראים שזה משתנה מאדם לאדם, ע"כ רצוי לברר עם מכרים וחברים בעלי אישיות דומה לשלכם, על מנת לדעת מה עזר להם בתהליך.

מניעת עישון זו התרופה?

יש את האנשים שמחליטים ואומרים לעצמם: זהו חדל, אני מפסיק והם מצליחים , ולכל השאר, יש לא מעט שיטות שלרוב עוזרות:

מטפלים וטיפולים – כמו לדוגמה טיפול תרופתי , או דיקור סיני. (חשוב מאוד לשים לב שחלק ניכר מהטיפולים מצריכים אישורים רפואיים ויכולים לעורר תופעות לוואי לא קלות, ולכן רצוי מאוד לוודא היטב מה אתם צורכים).

ספרים – ישנם ספרים שעזרו להרבה אנשים להיגמל, כמו הדרך הקלה להפסיק לעשן, ספרים כמו סיפרו של אלן הועילו ועזרו אף למספר מפורסמים להפסיק לצמיתות – לדוגמא בריטני ספירס ואשטון ק'וצר.

סדנאות תמיכה – יש מספר רב של סדנאות במתכונות שונות, שאת מרביתן ניתן למצוא בעיתונים. במרבית המקרים הן מתבססות על תמיכה של חברי הקבוצה בפרט, כמו שמתרחש במפגשי סיוע לאלכוהוליסטים.

כפי שהסברתי בתחלה, יש מספר גדול של שיטות ודרכים להיגמל מסיגריות, חשוב להדגיש שלרוב מה שחסר הוא כח הרצון, הרצון להכריז ולומר "נמאס לי מעישון" "זהו דיי סיימתי עם זה". כשתחליטו שעכשיו אתם עושים את הצעד החשוב הזה, ההמשך יהיה יותר נעים, ובעיקר אם התמזל מזלכם ויש לכם סביבה תומכת, זה הטיפ שלי.

דבר קטן לסיום, אל תשכחו שהעישון פוגע בכולם – בהורים שלכם, בעמיתים לעבודה וגם בכלב שלכם.

היה והינכם משתוקקים להפסיק ומעוניינים לקבל עוד אינפורמציה בנושא אתם יכולים לקרוא מאמרים נוספים שלי.

כתיבת תגובה