מה לגבי החלק הטקסי?

מסיבת בר מצווה במועדון היא קודם כל מסיבה, הילדים המוזמנים למסיבה שכזאת יצפו ליהנות מריקודים, הפעלות ומאוכל שהם אוהבים והילד אשר חוגג את מסיבת בר המצווה יצפה שכל החברים שלו יגיעו וייהנו וגם יביאו איתם מתנות שוות במיוחד. העניין הוא שאתם, ההורים של אותו הילד תראו במסיבת בר מצווה במועדון, גם את האירוע הסמלי שאתם בעצם חוגגים בעבורו, טקס ההתבגרות שלו, אז נכון שהוא יעבור גם בין היתר את העלייה לתורה, אבל סביר להניח שבתור ההורים של הילד אתם לא תוותרו על החלק הטקסי במסיבה גם כשמדובר במסיבת בר מצווה אשר מתקיימת במועדון וכל האורחים אשר מוזמנים למסיבה הם ילדים בני שלוש עשרה שכל נושא הטקסים לא ממש נוגע לליבם (או אפילו אפשר לומר, דיי משעמם אותם).

מועדונים לבר מצווה – תסתפקו במשהו קטן…

אז איך אפשר לשלב חלק טקסי במסיבת בר מצווה במועדון בלי לשעמם את האורחים הצעירים או "לעשות פדיחות" גדולות מדי לילד המתבגר שלכם. אחת האפשרויות היא לעלות ולברך את הילד בלי להגזים בנאומים ארוכים ומוגזמים, אלא בכמה מילים קצרות וענייניות. אפשרות נוספת היא להקרין מצגת עם תמונות של הילד מתקופות שונות. יהיו הורים שידרשו מהילד שלכם להכין נאום או להגיד משהו לחברים שלו שהגיעו למסיבה, אבל אין בזה שום הכרח בעיקר אם הילד חושב שזה מביך ולא מוכן לעשות זאת (שמרו את החלק הזה למסיבה של האורחים מהמשפחה ולא מול החברים של הילד).

מועדונים לבר מצווה – הטקס הוא החלק המשני

כאמור, כאשר מקיימים מסיבת בר מצווה במועדון, גם הורים לוקחים בחשבון שהדגש ניתן על העובדה שמדובר במסיבה עבור החברים של הילד, מסיבה שאמורה להיות מהנה, קלילה וכיפית ולא טקסית, משעממת וכבדה ורוב ההורים אכן יודעים לכבד את העניין הזה ולא להגזים עם הברכות לילד ועם הנאומים הלא נגמרים שהם מקריאים לו בפני כל החברים שלו. בסופו של דבר לא בטוח שהחברים שלו ירצו לשמוע את כל זה, אז אם אתם בכל זאת חייבים להקריא משהו, תשדלו לקצר.