מה מותר ומה אסור במשחק פוקר

פוקר הוא משחק ששייך למשפחת משחקי הקלפים שהמקורות שלו לא ידועים. יש השערה שהמשחק התפתח בארצות הברית לפני יותר מ 100 שנה. בתחילה, היה פוקר משחק שמשחקים בו בקבוצות אינטימיות ולא עשו מזה עניין גדול אבל היום המשחקים הפכו להיות רבי-משתתפים במקומות מסוימים.

בעיקרון, כל אחד יכול לשחק פוקר אבל אם לא יודעים את החוקים רצוי לא להמר על כסף כי ההפסד הוא וודאי. כמו בכל משחק אחר, יש חוקי פוקר מאוד ברורים שאין לעבור עליהם. אם שחקן עובר על החוקים הוא ייפסל ואם הוא זכה בגלל הרמאות שלו כספו יכול להילקח ממנו.nחוקי פוקר הם פשוטים יחסית ואת כולם מכירים שחקני פוקר מקצועיים. מטרת משחק פוקר היא להשיג "יד" (במילים אחרות, סדרת קלפים) חזקה מזו שיש לשחקנים האחרים. הראשון ברשימת חוקי פוקר הוא הסתרת ה"יד" והאיסור על החבאה או החלפה לא חוקית של קלפים, או כל דבר אחר שעוזר לנצח במרמה.

חוקי פוקר כוללים סוגי "ידיים" שאפשר להשיג במשחק פוקר ואת החוזק שלהן. היד החזקה ביותר היא צורה מלכותית (באנגלית: רויאל פלאש). אחריה רצף צורה, רביעייה, בית מלא, צורה, רצף, שלישיה, שני זוגות, זוג ואחרון חביב, קלף גבוה. שחקני פוקר מתחילים עלולים להתבלבל בהתחלה, לא רק בשמות ומה כל אחד אומר אלא גם במידת החוזק של אחת ה"ידיים" מול אחרת.

על מנת לנצח בטורניר פוקר, קטן או גדול, שחקני פוקר מקצועיים, שחלקם מתפרנס ממשחקים אלו, לומדים סטטיסטיקה לעומק ולומדים על פסיכולוגיה ושפת גוף, כך שהם יכולים "לקרוא" את השחקנים שהם מתמודדים מולם, להבין איזו "יד" יש להם ולהבין האם הם בטוחים בעצמם בגלל "יד" חזקה או שמא זו העמדת פנים.

שחקני פוקר מתחילים צריכים לקבל ניסיון ולשחק כמה שיותר, על כסף או לא, ועדיף שישחקו מול שחקנים מקצועיים. כמה משחקני הפוקר הטובים ביותר בעולם כתבו ספרים על המשחק. הספרים מדברים לא רק על החוקים של המשחק ואופן ההתנהלות במשחק, אלא גם נותנים טיפים מאוד חשובים וכל מי שמעוניין להעלות הילוך ולשפר את הביצועים. כדאי להתנסות ולקרוא במקביל, וכמה שיותר.