מה עושים כאשר דוד השמש אינו נדלק

דודי שמש מהווים פתרון נהדר לחסכון בחשמל ולניצול אנרגית השמש

דודי השמש הנפוצים במדינה, מהווים דרך נהדרת וירוקה לחסכון בהוצאות החשמל של הבית, וניצולה של אנרגיית השמש אשר ברוב חלקי הארץ מצויה בשפע. בעולם המודרני, שריפת דלקי מאובנים יוצרת זיהום חמור המשפיע הן על אפקט החממה והתחממות כדור הארץ, והן באופן ישיר על בריאות הציבור כולו. למעשה, מחקרים שונים מעריכים שכיום בכל שנה מתים עשרות מיליוני אנשים כתוצאה מחשיפה לזיהום סביבתי, אשר רובו ככולו נוצר בתהליכי הפקת אנרגיה. המחלות העיקריות המתרחשות בהקשר זה כוללות מחלות לב, ריאות, נזקים למערכת העצבים המרכזית (העשויים לגרום לשבץ) והעלאה משמעותית של הסיכון לסרטן. ניצולה של אנרגית השמש, מהווה פתרון מושלם לבעיה זו, בין אם למטרות הפקת חשמל, או לניצולה בדרכים אחרות. שימוש בדוד שמש מהווה דרך חסכונית, יעילה וזולה, לתרום לאיכות הסביבה בצורה משמעותית, תוך כדי הוזלה משמעותית של חשבון החשמל. למרות שדודי השמש נועדו לפעול על בסיס קרינת השמש וחומה, מאחר וכמות השמש משתנה לאורך השנה, וצרכי הבית משתנים מיום ליום, בכל דוד מותקנת מערכת חשמלית לחימום המים.

מהן הבעיות העיקריות בגינן דוד השמש לא נדלק, ומה ניתן לנסות לעשות לבד לפני שקוראים לעזרה מקצועית

כאמור, כמעט בכל דודי שמש כיום קיימת מערכת חימום פנימית המבוססת על חשמל. מערכת זו תורמת רבות להפצת השימוש בדוד, מאחר והיא מעלימה את חסרונותיו. עם מערכת גיבוי, אין למעשה שום מגבלה על כמות המים שניתן לחמם, וחומה של השמש הינו אך ורק חסכון כלכלי נטו. למרות זאת, השימוש במערכת חשמל לחימום המים, הופך את מערכת חימום המים למעט  יותר מסורבלת, ולעיתים נוצרות בה מיני תקלות ובעיות. אחת הבעיות הנפוצות היא חוסר יכולת להדליק את הדוד, כלומר לאפשר את חימום המים באמצעות חשמל. לפני שקוראים לעזרה מקצועית, מומלץ לבדוק האם מדובר באחת מהתקלות הבאות:

  • נורית תקולה: נשמע אולי מעט טיפשי, אך מספר עצום מהדיווחים על תקלות בדוד שמש נוצרות פשוט עקב נורית חיווי תקולה. בעוד הדוד פועל כשורה לחלוטין, לעיתים הנורית אשר אינה נדלקת עשויה לגרום לנו לחשוב שהמים החמים מקורם מחום השמש, ושמערכת החימום החשמלית מקולקלת.
  • בעיה חשמלית היקפית בבית: לעיתים בבתים בארץ, בעיקר בבניינים ותיקים יחסית, העלייה בצריכת החשמל כתוצאה מכניסת מכשירי חשמל ומחשבים לשימוש נרחב, יוצרת עומס על המערכת. חימום המים דורש אנרגיה חשמלית רבה, ולכן במידה וכמות עצומה של מכשירים פועלים בו זמנית, עשויה להיגרם הפסקת חשמל, או חוסר יכולת להדליק את מערכת החימום. נסו לכבות מכשירי החשמל עודפים, ונסו שנית.
  • בעיה בגוף החימום: במידה והדוד הינו ותיק, ומאחר וגוף החימום עובד בסביבה מימית, לאחר שימוש ממושך יתכנו בהחלט תקלות כתוצאה משחיקה. תקלות אלו מצריכות את החלפתו של גוף החימום, ודורשות סיוע מקצועי.

במקרה שמדובר בתקלה אשר דורשת טיפול מקצועי, חשוב מאוד לבחור חברה איכותית אשר תדע לתת לכם מענה שלם

תיקון איכותי של דוד שמש הינו עבודה קשה ומורכבת. תיקון אשר מתבצע באופן רשלני, עשוי בהחלט להוביל לנזקים חוזרים ונשנים, לבזבוז של אנרגיה, לדליפות ונזקים אחרים. לכן, יש להקפיד במיוחד לבחור בקפידה את החברה אשר תבצע את התיקון. הדרכים לבחור חברה טובה הינן מגוונות, וכוללות התייעצות עם חברים, קבלת המלצות מהאינטרנט, ובכל מקרה, לא להתפשר על המחיר הזול ביותר במחיר מיומנות נמוכה של המתקן.

כתיבת תגובה