מזגן כולל התקנה

בקרת אקלים היא אחת מהמצאות האדם הגאוניות ביותר. פיתוחי השנים האחרונות הובילו לשינוי לטובה ביעילותם של מערכות מיזוג אוויר, ועם הקיצוץ במחיר הממוצע, הפך המזגן למכשיר חשמל אשר אפשר למצוא כמעט בכל חדר.

מעוניינים להתחדש עם התקנת מזגן? משתמשים במזגן חלון שההורים סחבו איתם מהמולדת הישנה? אולי אין לכם בכלל מזגן ואתם מעוניינים להתפנק במערכת מיזוג אויר מעודכנת? כל מי שאי פעם קנה מזגן יאמר לכם שהחנויות מפוצצות בהמון סוגי מזגנים, מחברות שונות, שפועלים בטכנולוגיות עם שמות גרנדיוזיים, ובעלי דירוג אנרגטי כזה או אחר. אז בסופו של דבר, מה מומלץ לקנות?

במרבית המקרים המזגנים הקיימים בימינו שייכים לסוג מזגן עילי או מזגן מרכזי. כשרוכשים מזגן מיני מרכזי ניתן ללכת על מזגן מרכזי אחד שאחראי למזג את כל חלל הדירה או על מזגן נפרד בכל חדר. אנו ממליצים על מזגנים מפוצלים מהסיבה שבדרך זו מפעילים בכל פעם מזגן קטן לחדר אחד וכתוצאה מכך מביאים לחסכון משמעותי בחשמל.

הכרחי לבדוק מהי התפוקה שהמזגן מציע, והיא נמדדת במידות של BTU ולא בכ'ס כמו שרבים חושבים. BTU של מזגן מתאר את ההספק, ובעיקרון ככל שערך ה-BTU יותר גדול, כך עוצמתו של המזגן גבוהה יותר. לפני שאתם הולכים לחנות מדדו את החדר שבו המזגן יותקן והתאימו את המכשיר לפי הנוסחה: בין 800 ל-1000 BTU לכל עשרה מ'ר. כדאי להתייחס גם לדירוג יעילות צריכת החשמל של המזגן, אשר מסומנת באותיות A עד G, כש-A היא הדרגה הכי חסכונית בחשמל.

איך נראה לכם מזגן כולל התקנה? ואם המצב הכלכלי שלכם מאפשר, משתלם לכם לשקול לקנות מזגן בטכנולוגיית 'אינוורטר'. מזגנים מסוג אינוורטר פועלים בדרגות תפוקה משתנות לפי הטמפרטורה השוררת בחדר ושומרים על פעולה מתמשכת יעילה השומרת על טמפרטורה יציבה. דבר זה לא רק תורם לחסכון בחשמל, שמירה על טמפרטורה קבועה בחלל החדר מוסיפה לבריאות.

כתיבת תגובה