מחירי טבעות אירוסין

קנייה ובחירה של טבעות אירוסין הינה עסק מפרך ומבלבל, והסיבה העיקרית לכך היא ריבוי האופציות .כיוון שטבעות אירוסין הן למעשה טבעות יהלומים , כלומר, המרכיב העיקרי בתוכן שקובע את מחירן הוא היהלום . יהלומים נחשבים למורכבים ביותר בכל הנוגע לקביעת מחירן . זאת, כיוון שמחיר היהלום נקבע על פי כמה מאפיינים שונים כגון צבע היהלום, ניקיון היהלום, משקל היהלום ,חיתוך היהלום ועוד.  רמות מחירי יהלומים נקבעים בעיקרון על פי גודלם , כלומר ליהלומים במשקל של 0.50-0.69 קראט יש מחירון משלהם ,וליהלומים במשקל 0.70-0.89 יש מחירון שונה לחלוטין. נוסיף לכך שבכל מחירון כזה ישנם 100 סוגים של מחירים שונים ,כלומר לא רק על פי המשקל אלא גם על פי הצבע והניקיון של אותו היהלום. כך שלמעשה מחירי יהלומים הם מאוד מגוונים ושונים אחד מהשני, מה שמקשה מאוד על עריכת השוואת מחירים . כמו כן , קביעת צבע וניקיון היהלום מצריכים בעל מקצוע מיומן ,ורוב האנשים אינם מכירים בעל מקצוע שיוכלו להסתמך על חוות דעתו .

אז מה בכל זאת יכול הלקוח לעשות על מנת לקבוע את מחיר היהלום ? ישנם כמה כללים אשר יוכלו לעזור לנו בקביעת ערך הטבעת והיהלום , ועליהן רוב הלקוחות בעולם מסתמכים כאשר הם מעוניינים לרכוש טבעות יהלומים .

כלל ראשון – תעודה גמולוגית

כאמור לעיל, קניית יהלום מצריכה בדיקת מומחה עליו ניתן להסתמך. היות ואין לכל אחד כזה בנמצא, אנו מסתמכים על התעודה שהונפקה ליהלום . בדגש על יהלום ,כיוון שתעודה שהונפקה לטבעת אינה מדוייקת כלל ולרוב מכילה שגיאות גסות והערכות בלבד. דירוג יהלומים נעשה רק כשהיהלום אינו משובץ בטבעת. חשוב להדגיש שהתעודה ליהלום חייבת להיות ממעבדה גמולוגית מוסמכת ובלתי תלויה, ובשום פנים ואופן לא מהחנות או גוף שקשור אל החנות .

כלל שני – קנה מהמקור

ישראל מפורסמת בזכות תעשיית היהלומים שלה. אמנם כיום הצטמצמה פעילותה של התעשייה , אך ישראל עדיין נותרה מרכז סחר גדול וחשוב בעולם ליהלומים, ולרוב הבורסה מפורסמת בעולם בזכות המחירים הנמוכים יחסית לשאר מקומות בעולם. יהלומים  קודם כל נסחרים בבורסה ורק אחר כך מגיעים לחנויות,כלומר , החנות היא כבר יד שניה , ומחיר היהלום יקר יותר משמעותית בחנות. יש לשים לב כי ישנן חנויות רבות באזור הבורסה, אך מתי מעט מהן הם אכן חברים בבורסה. הרוב מנצלים את המיקום על מנת להרוויח לעצמם לקוחות. קניית טבעות אירוסין באזור הבורסה דווקא מצריכה בדיקה נוספת ,על מנת לוודא כי יש לחנות קשר אל הבורסה ,

כלל שלישי – ערוך השוואה חכמה

כאמור, עריכת השוואה ביהלומים היא כמעט ובלתי אפשרית, אך יחד עם זאת ,אפשר לערוך השוואות בתנאים מסויימים. אחד התנאים הללו הוא שמשווים בין יהלומים בעלי תעודה עם נתונים זהים. כלומר גם התעודה צריכה להיות מאותה מעבדה, וגם הנתונים צריכים להיות דומים. כך ניתן לערוך השוואת מחירים גסה אמנם , אבל עדיין נוכל לקבל מושג לגבי המחירים. עריכת השוואה בין 2 תעודות ממעבדות שונות, לא תשיג לנו כלום אלא תבלבל אותנו עוד יותר. כמו כן, בעת עריכת ההשוואה יש לשים לב  לכך שהיהלום הוא טבעי, ללא טיפולי השבחות/ שידרוגים כאלו ואחרים.

כתיבת תגובה