מחנאות – טיפים לחובבי הטבע

מחנאות יכולה להיות הרפתקה נהדרת ומהנה מאוד והיא יכולה להיות גם אסון טבע, נקרא לזה כך. ההבדל בין שני המקרים הוא המוכנות שלכם לקראת הלינה בטבע, ובפרט אם אתם מתכננים להגיע עם הילדים שלכם. היות וכך, חשוב לתכנן הכל ולשים לב גם לפרטים הקטנים, כי רק בגלל שאתם לנים בטבע לא אומר שאתם לא יכולים להשיג נוחות ותנאים מינימליים או יותר.

ההכנות לקראת לינה בשטח צריכות לכלול רשימה של כל הציוד למחנאות שאתם צריכים ולא יזיק גם אם תהיה רשימת הוראות התנהגות בזמן הלינה בשטח, כדי שחלילה הילדים לא יתרחקו ממתחם המאהל וילכו לאיבוד.

כידוע, מחנאות מצריכה ציוד ללינה, שכולל אוהל, שק שינה ומזרן לשכב עליו. מלבד זאת, בהתאם לעונה, כדאי להצטייד בדברים שיתנו הגנה מפני יתושים, וזה כולל חומר למריחה לפני שהשמש יורדת ואם יש גנרטור אפשר גם להביא מנורה לקטל יתושים.

אבל לפני הכל, חשוב לציין את ערכת העזרה הראשונה, שהיא משהו שצריך להיות לכל אחד מכם בלי קשה לטיול בטבע, אך בפרט כאשר אתם בוחרים לעשות טיול קמפינג כמו זה. הערכה צריכה לכלול דברים כמו גזות, יוד, פלסטרים, פינצטה (להוצאת קוצים), חומר לחיטוי וכדומה. אם לאחד מהמטיילים יש בעיה רפואית מיוחדת, כמובן שהערכה צריכה לכלול גם את התרופה שלו, למשל אינסולין לחולי סוכרת.

כדי שהלינה בשטח במהלך שעות החשכה תהיה נוחה, צריך להביא ערכה הכוללת פנס ובטריות (כולל בטריות להחלפה).

כמו כן, כל ערכת מחנאות חייבת לכלול אולר ופותחן קופסאות. שני אלו יצילו אתכם פעמים רבות במהלך הטיול, בפרט האולר. שני אלו כמובן ישמשו אתכם להכנת אוכל, ולשם כך אתם צריכים גם ערכה בסיסית של בישול ו/או טיגון- גזייה, סיר קטן, מחבת וכדומה.

ואל תשכחו להביא צידנית, אך לא גדולה או כבדה מדי כדי שתוכלו לסחוב אותה בקלות מהרכב לנקודת המאהל שלכם.

והכי חשוב, להצטייד בביגוד ובנעליים המתאימים לצעידה בשטח- נעליים סגורות, חולצות טי-שירט ומכנסיים ארוכים. וכמובן, אל תשכחו קרם הגנה, גם אם ההליכה תהיה לשעתיים או פחות. ואם אתם מתכוונים ללכת במסלול שכולל מים, הביאו אתכם גרביים להחלפה.

כתיבת תגובה