מחשוב ענן – גם לעסקים וגם לפרטיים

טכנולוגיית המחשבים מתפתחת במהירות הבזק וממציאה מוצרים נוספים על בסיס יומיומי. בכל יום ביומו מגיעים דברים חדשניים בענף המוצרים על מנת להקל על העובדים במחשבים את המלאכה ואת החיים הקיברנטיים.

פיתוחים לא מעטים, המתחילים כטכנולוגיות להשתמשות אישי, נעשים במהרה לכאלה אשר נעזרים בהם אף בבתי עסק, בתי חרושת, משרדים ענקיים וכדומה. אחד מהתחומים היותר לוהטים בענף המחשוב הינו נושא הגיבויים והעבודה הפשוטה יותר על גבי מחשבים .

ענף זה, מתפתח במרוצת השנים ואם פעם היו לנו כוננים חיצוניים או לחילופין דיסק און קי ש שימשו לגיבוי הדפסים בעבור המשתמש הביתי, הרי שבימים אלו דווקא הענף של מחשוב ענן, שהחל למעשה מצורך של גולשים עצמאיים לגבות את החומרים שיש ברשותם, נהייה עד מהרה לנחלתם של בתי עסק לא מעטים ומגוונים.

בהתחלה, פותח העניין של מחשוב ענן על מנת לתת למשתמשים עצמאיים אופציות של גיבוי תוכן מסוימים כמו למשל צילומים, מסמכים שונים ועוד', בעזרת שיטות שלא תלויות בחומרה ספציפית כגון כוננים חיצוניים או לחילופין כונני USB אשר עלולים להיפגע בדרגה פיסית כזו או אחרת ועל ידי זה לאבד את כלל המידע הקיים בה. ממש לשם כך יוצרו לאט לאט כוננים וירטואליים של כל מיני סוגים של חברות גדולות כמו למשל מיקרוסופט וגוגל. בעזרת שירותי ענן מחשוב בבתים הפרטים נהיה קל בהרבה יותר, מכיוון וכל מה שהמשתמש נדרש לבצע זה להעלות את כל הקבצים שברשותו לכונן הווירטואלי ועל ידי זה הוא מגבה אותו בשרתים החזקים ברחבי העולם, שלהם קיימים גיבויים על גבי גיבויים והמידע מוגן לאורך זמן בלי תלות בחומרה פיסית.

יחד עם התקדמות הטכנולוגיה הזאת, אימצו אותה בתי עסק רבים וגם לקחו אותה שלב אחד קדימה. בימינו, על ידי הטכנולוגיה הזאת אפשר לעשות שימוש בתחום של מחשוב ענן אפילו כתחליף למחשבים ניידים בבתי עסק. במילים אחרות, המחשב הפיזי הוא מחשב בסיסי ביותר, שמשמש נקודת קישור בין המשתמש ובין שרת העיקרי. על גבי השרת הראשי ממוקמות כלל ההגדרות של המשתמש, כלל התוכנות והאפליקציות אשר בהם הינו נדרש להשתמש וכול המסמכים. אם נתאמץ לפשט את ההסבר, הרי שמחשוב ענן בבתי עסק הינו בתכלס מחשב בתוך מחשב. על ידי שיטה זאת אפשר לבנות כמות רבה חומרים ומשתמשים בלי לדאוג לגיבויים של כמעט כל מחשב אישי לחוד כי אם אך ורק של השרת כולו.