מיטה סיעודית – מאפיינים חשובים מאוד

מיטה סיעודית – מאפיינים חשובים מאוד
עבור אנשים בריאים, המיטה היא בעצם אזור להרגע, מקום שבו מבלים את שנת הלילה ואף והיה אם יש מזל, גם את שנת הצהריים. אבל עבור מטופלים סיעודיים, המיטה מהווה את סביבת החיים בה הם מעבירים את מרבית שעות היום ועל כן מן הראוי יהיה כי מיטתם תהיה מיטה סיעודית המתאימה על כל צרכיהם העיקריים.

מהי בדיוק מיטה סיעודית?
מיטה סיעודית זוהי מיטה מודולארית. אין הכוונה באמרנו "מודולארית" כי מיטה זאת קלה לפירוק והרכבה מכיוון ש אם לומר שלעומת מיטות רגילות, המיטה הסיעודית נועדה לכיוונון מודולארי בהתחשב לצרכי המשתמשים. ובמה העניין מתבטא?
· כיוון הגובה – זה פרמטר חשוב מאוד מאוד לשם העלייה למיטה והירידה ממנה כמו גם שמאפיין מסוג זה מאפשר הענקת טיפול בדרך איכותית בהרבה יותר.
· משענת הגב – מיטה סיעודית ברמה גבוהה תכלול כמות נכבדת של מצבים להטיית הגב בשביל נוחות המטופל. לכן ראוי לקנות מזרן עם 3 חלקים לפחות.
· משקל נשיאה – שיתאים בשביל קלי וכבדי המשקל. כמו כן המזרן צריך לעמוד בקריטריון מסוג זה.
· אופציות כיוון אחרות – למשענות הידיים, לחלק התחתון של הרגליים, משענת הראש וכדו'.
· מזרן – נעים ונעים. שיש לו בד נושם ומבנה המתאים למניעת התפתחות פצעי סטרס.
· לחיים כזוג – מיטה סיעודית בהחלט יכולה להיות זוגית או גם זוגית למחצה באופן זה שרק צד יחיד של המיטה כולל את כל מאפיינים למטופל הסיעודי והחלק האחר לאדם הבריא.

כדאי לשים דגש כי הסוגים המתקדמים מעט יותר של מיטה סיעודית עשויים להגיע גם בגרסא החשמלית, דהיינו, על כל הרכיבים הנעים שבה עתידים להישלט עם שלט בדרך קלה לתפעול.

דברים חשובים נוספים ברכישת מיטה סיעודית
מיטה סיעודית נדרשת להיות מורכבת מחומרי גלם חזקים, גלגלים באיכות גבוהה בשיתוף מיסבים טובים ומעקות בטיחות חזקות, כדאי אלו שיש להן חיפוי המונע פגיעות. נחוץ להשקיע במזרן מעולה ולכלול גם כיסוי אנטי בקטריאלי, שכן מטופלים סיעודיים לא מעטים סובלים מבריחת נוזלי גוף וצואה. גם כעבור ניקוי יסודי עלולות להתפתח מושבות חיידקים בתוך המזרן ולפגוע בו. כיסוי מיטה ביחד עם כיסוי אנטיבקטריאלי ישפרו אחר זמן החיים הצפוי של המזרן.

ונקודה אחרונה אולם חשובה לא פחות- מיטה סיעודית נדרשת לקבל חזות יוקרתית ומזמינה. השהייה בביתכם לזמן ממושך לא צריכה להזכיר שהייה במוסד סיעודי או שמא בבית חולים. מיטות סיעודיות באות במגוון גדול של עיצובים ודגמים וכל זה כדי לעשות את סביבת החיים המרכזית של המטופל הסיעודי לנעימה יותר ויזאולית וביתית יותר.

כתיבת תגובה