מילוי דיו – הבחירה הקריטית להדפסה

כיום, עומדים לרשותנו בחנויות, מבחר עצום של מדפסות ביתיות במחירים נמוכים הנוחים לכל כיס. ישנם מדפסות משולבות, המשלבות בתוכן שירותי פקס, צילום מסמכים וסורק מסמכים. כמובן שכל פונקציה נוספת מעלה את מחיר המדפסת הביתית. אך ללקוח ניתנת זכות הבחירה לקנות את המכשיר שעונה לצרכיו ומתאים לתקציב שעומד לרשותו.

לאחר שמצאנו את המכשיר העונה לדרישתנו, הקנייה אינה מסתיימת בנקודה זו. את המכשיר אנו קונים כשבתוכו כבר יש ראש דיו מלא. אך יש לתחזק את המכשיר ולקנות דיו למדפסת כל פעם לאחר שימוש מסיבי. לכן, חשוב בעת בחירת המכשיר, לבדוק את איכות הדיו, מי החברה המייצרת וכל כמה זמן אצטרך להחליף את ראש הדיו של המדפסת. בנוסף יש לבדוק כמה יעלה לי בעתיד לקנות ראש דיו בעתיד למדפסת הספציפית שבחרתי לרכוש.

כיום בשוק יש ראשי דיו שונים ומגוונים. לא כולם אורגינליים ומשוייכים לחברה שמייצרת מדפסות ולעיתים אף מציעים מחירים זולים יותר מראשי הדיו האורגינליים. לרוב, אנו מתפתים לרכוש דיו למדפסת במחיר הזול ביותר מבלי להתחשב האם ראש דיו זה מתאים למכשיר שברשותי. לא תמיד המחסנית דיו מתאימה למדפסת והדבר גורם לבעיות. לכן, מאוד חשוב להתאים ראש דיו למדפסת שברשותנו, לדוגמה, אם רכשתי מכשיר ביתי המשלב מדפסת, סורק ומכונת צילום ביתית של חברת hp, אז עלי לרכוש דיו למדפסת hp וכך אני יכול להיות בטוח שהראש דיו מתאים למדפסת ולא אתקל בבעיות הדפסה וכדומה.

לכן, רצוי לפני שמתפתים לקנות מדפסת או מכשיר משולב ביתי במחיר מצחיק, לבדוק מה העלויות העתידיות שיהיו. אנו עלולים למצוא את עצמנו משלמים סכום זעום על המכשיר עצמו, אך מחיר כפול על ראש דיו בעתיד ובתדירות גבוהה. אם יש צורך רק בהדפסות, ניתן להשיג המון מכשירים המשמשים רק לצרכים האלו, בעליות נמוכות, ועם איכות ביצוע גבוהה.

ניתן להתייעץ עם המוכרים בחנויות המוכרות מכשירים אלו או לעשות סקר באתרי האינטרנט השונים. בנוסף, יש לוודא האם באמת נחוץ מכשיר משולב או רק מדפסת.  כל שימוש נוסף שלא לצורך הדפסה, כרוך בשימוש דיו שיגרום לכם להחלפת ראש דיו בתדירות גבוהה יותר, וחבל.