מיתוג חברה ועסק – הכללים הבסיסיים

אם אתם משרד פרסום שרוצה להתחיל לתת גם שירות של מיתוג לעסקים או לחברות, או אם אתם בעלים של עסק שרוצה לדעת איך מיתוג נעשה ומה חשוב שייעשה בתהליך הזה, אתם צריכים להבין את הכללים הבסיסיים של המיתוג.

לפני כן, חשוב לומר שתהליך מיתוג חברה הוא קריטי עבורה, ובהרבה מובנים הוא הבסיס שלה. כמובן שחברה צריכה שירות או מוצר איכותי שעונים על הצרכנים של קהל היעד שלה, ועדיף שקהל היעד יהיה רחב ככל האפשר, כדי שהרווחים של החברה יהיו גבוהים. אבל, המיתוג חשוב כי הוא זה שיכול לשכנע אנשים לקנות את המוצר או להיעזר בשירות שלכם ולא של המתחרים שלכם.

אז בוא נתחיל. אם אתם בעלי עסק, הכלל הראשון הוא להביא מישהו שיטפל במיתוג. זו יכולה להיות חברת מיתוג או משרד פרסום (שאחר כך גם יכול לעזור לכם לפרסם את העסק), וזה יכול להיות מישהו עצמאי, מעצב רפי ומומחה למיתוג שפועל לבד. הבחירה צריכה להיעשות בהתאם לתקציב שלכם ובהתאם לתיק העבודות שכל אחד מאלה מציג בפניכם.

הכלל השני הוא הבנה של העסק. מיתוג לעסקים חייב להיות מושתת על היתרונות שלהם, הייחודיות שלהם מול עסקים מתחרים וגם על המסרים שהם רוצים להעביר לקהל הצרכנים. המסרים לא צריכים להיות סמויים, אבל בהחלט יש מקום לתחכום או להעברת המסרים אל התת מודע של הצרכנים. קחו לדוגמא את הלוגו של פדקס- אם תסתכלו טוב, תראו שהחיבור של ה e השנייה וה x יוצר חץ. גם אם אנחנו לא שמים לב, תת המודע שלנו קולט את זה וכך מועבר אלינו המסר שחברת המשלוחים היא תמיד בתנועה, צועדת קדימה.

הכלל השלישי הוא, איך לא, מקוריות ויצירתיות, ואלו צריכות לבוא לידי ביטוי בכל דבר שעושים במהלך המיתוג, והכל מתחיל בעיצוב של הלוגו של החברה או העסק, וממשיך עד לעיצוב של קטלוגים של מוצרים חדשים. זה לא משנה אם אלה מוצרי נוי לבית או כלי עבודה, המיתוג צריך להיות מקורי ויצירתי כמה שיותר, גם חזותית וגם מילולית.

3 כללים מאוד ברורים ופשוטים. האתגר הוא כמובן ליישם אותם. את זה אפשר ללמוד ממיתוגים אחרים- אפשר ללמוד מה לעשות ומה לא לעשות מעסקים אחרים, שהצליחו או שנכשלו.

כתיבת תגובה