החסרונות של חברת אחזקה וניקיון

חברת אחזקה וניקיון מציעה שירות המיועד ללקוחות פרטיים, עסקיים וציבוריים. במאמר הבא נציג את מאפייני השירות ונסביר על החסרונות שלו. בנוסף, נוכל להבין כיצד מתגברים על החסרונות ומנצלים דווקא את היתרונות של השירות

המטרה העיקרית של חברת אחזקה וניקיון היא למנוע מהלקוחות את הצורך בביצוע העבודות באופן עצמאי. החברה פונה ללקוחות פרטיים כמו בעלי בתים ודירות במבנים משותפים, אך השירות שלה מתאים גם לעסקים, משרדים, חנויות, ארגונים ואפילו מוסדות ציבוריים. החברות שמציעות את השירות פועלות בכל רחבי הארץ וניתן לתאם מולן הצעת מחיר משתלמת. מצד שני, כדאי גם להכיר את החסרונות של השירות וכך למנוע עוגמת נפש.

הנה כמה חסרונות בולטים של שימוש בשירותי חברת אחזקה מסורתית:

א. הוצאה כספית לא מבוטלת – אין ספק שמיקור חוץ של שירותי אחזקה תמיד יהיו יקרים יותר בהשוואה לביצוע התחזוקה התקופתית באופן עצמאי. ההוצאה על שירותי אחזקה במבנים משותפים יוקרתיים יכולה להגיע לאלפי שקלים בחודש, וזה גם המחיר הממוצע של שירות הניתן עבור בנייני משרדים. זו הוצאה לא מבוטלת המשפיעה באופן ישיר על התקציב החודשי של הלקוחות.

ב. התחייבות לזמן ארוך – בדרך כלל לא נהוג להחליף חברת אחזקה וההתחייבות בחוזה היא לתקופה של שנה לפחות. במהלך החוזה החברה מתחייבת להקצות לטובת הלקוחות אנשי מקצוע בתחום חברת ניקיון בהרצליה אך הלקוח יכול לבצע רק מינימום של שינויים הכרחיים. התחייבות לזמן ארוך מקשה על בעלי משרדים קטנים לדוגמא לשמור על מסגרת התקציב, היא מפריעה ללקוחות פרטיים שגרים בבית משותף והיא עלולה להקשות גם על נציגי מוסדות הציבור הגדולים.

ג. חוסר התאמה לצרכים ספציפיים – רוב החברות מציעות שירות כללי שלא מביא בחשבון את הצרכים הספציפיים של כל לקוח. בניגוד לאחזקה שמתבצעת על ידי נציגי הבניין בלבד, החברה לא מכירה את סדר העדיפויות של הלקוחות. חוסר התאמה לצרכים ספציפיים יכול לבוא לידי ביטוי בשימוש בחומרים לא נכונים, בהפעלת ציוד מסוכן בסביבת ילדים ועובדים וגם בשירות הניתן בשעות לא נוחות. מבחינת משרדים ועסקים לדוגמא, עיכוב קטן בשירותי אחזקה מסב נזקים בלתי הפיכים לתדמית ולמוניטין.

ד. היצע גדול – יש היצע רחב וגדול של חברות אחזקה הפועלות בכל רחבי הארץ. ההיצע הזה מזיק ללקוחות שרוצים לבחור חברה מקצועית, כי לא תמיד הם יודעים מאיפה להתחיל את החיפוש. הדרך הנכונה להתגבר על ההיצע הגדול היא לאסוף המלצות מלקוחות קודמים. בנוסף, ניתן לסנן בין נותני שירותים לפי איזורים גיאוגרפיים מסוימים. כך מבטיחים התנהלות תקינה מול חברה מקומית שמכירה את הלקוחות ואת הצרכים שלהם.

כך תתגברו על החסרונות של השירות

על אף האמור לעיל, קשה להתעלם מהיתרונות של שירותי אחזקה וניקיון. חברות מקצועיות העוסקות בתחום מתחייבות לניקיון ברמה גבוהה וניתן לתאם מולן חוזה דינאמי וגמיש. לחברות כאלה יש ציוד מתקדם, הן מעסיקות אנשי מקצוע ברמה גבוהה והן גם מספקות שירותים מיוחדים כמו ליטוש, פוליש והברקת מרצפות או טיפול בנזקי שטפונות ושריפה, ניקוי לאחר בנייה ושיפוץ ועוד.

בסופו של דבר, הדרך להתגבר על החסרונות של השירות היא לבחור את החברה המתאימה. יש להשקיע לפחות כמה ימים בהשוואה בין חברות ולוודא התאמה לצרכים הספציפיים של הבניין או המשרד. כדאי לאסוף המלצות מלקוחות קודמים ואסור לוותר על פגישת היכרות לא מחייבת עם נציגי החברות השונות. כך ניתן להסיק לגבי רמת המקצועיות של החברה והמסירות שלה כלפי הצרכים של קהל הלקוחות.

כתיבת תגובה